• Anonym (disträ person)

Dejtar disträ person, blir nervös av tystnaden

Finns det någon som dejtat eller lever med en dirsträ person och som kan besvara mina funderingar på hur det är att vara tillsammans med en disträ person? Jag blir lite nervös när h*n blir tyst medan h*n blir lite "ja det var det det" *kan sitta och titta sig omkring*

Det måste ju finnas någon eller några här på forumet som lever med en disträ person.

Om inte du/din partner är disträ också hur funkar ert liv då?

Måste man vara lika på den punkten eller kan den nervositet jag känner nu inför detta lägga sig?

Nu känns det som om jag inte vet vad h*n känner och blir uttråkad medan jag samtidigt vet att h*n är disträ.

Men grundfrågan är alltså: Funkar det att leva tillsammans om en person i ett förhållande är disträ?

Vill gärna höra erfarenheter av detta medan jag lär känna personen mer. Jag gillar h*n otroligt i övrigt så vore synd om detta fällde det hela, men hör gärna era erfarenheter.

• Svar på tråden Dejtar disträ person, blir nervös av tystnaden
  • längtan8402

men prata du då. han kanske tycker du är dryg och disträ så han blir tyst bara för det. it takes two to tango

• Anonym (disträ person)
    längtan8402 skrev 2012-08-12 18:41:41 följande:
    men prata du då. han kanske tycker du är dryg och disträ så han blir tyst bara för det. it takes two to tango
    Jodå jag pratar jag också.

Frågan är hur det är att leva med en sådan person. Jag menar inte att h*n skall håplla låda hela tiden.  
Svar på tråden Dejtar disträ person, blir nervös av tystnaden