• 1990amanda

Gravid och jobbar i butik

Hej!

Tänkte höra om det är ngn som varit gravid och jobbat i en butik(mataffär) . Hur länge har du jobbat och vad har du fått för uppgifter? endast kassa tid?

Som jag jobbar nu sitter jag i kassan en del och plockar upp varaor.! Själv tycker jag de är ganska jobbigt jobb, man bär lyfter, tunga kartonger m.m när kan de blir farligt att belast eller ha tygnd på magen, Tex när man bär en ganska stor/tung katrong ch håller den mot magen..

tacksam för svar! 

WebRep
    currentVote
    noRating
    noWeight
  • Svar på tråden Gravid och jobbar i butik
  • Sofie 158

Jag jobbade i charken innan jag blev gravid med kände med tiden att det blev för tungt att bära plus att jag inte orkade gå hela dagarna pga foglossning.
    Jag fick då byta till kassan helt för att avlasta kroppen plus att jag kunde välja om jag ville sitta eller stå.

Dom flesta har förstående för att man lite orkar lyfta och så, (jag iallafall) behövde inte göra något som jag inte kände att jag orkade.

• 1990amanda
    Sofie 158 skrev 2012-08-11 09:13:38 följande:
    Jag jobbade i charken innan jag blev gravid med kände med tiden att det blev för tungt att bära plus att jag inte orkade gå hela dagarna pga foglossning.
    Jag fick då byta till kassan helt för att avlasta kroppen plus att jag kunde välja om jag ville sitta eller stå.

Dom flesta har förstående för att man lite orkar lyfta och så, (jag iallafall) behövde inte göra något som jag inte kände att jag orkade.
    okej :) Tack
Svar på tråden Gravid och jobbar i butik