• Aapple

Vilken stol? Mobi / Max way? Tips

Har bestämt mig för en Max way Britax men undrar om någon har den eller har haft? Nöjda? För nackdelar, hon i butik sa att den kan bli bort i benen. Maxi cosi mobin velat ju kanon med? Snälla kom med tips

• Svar på tråden Vilken stol? Mobi / Max way? Tips
  • Sisisisi

Jag skulle välja maxway eftersom den har högre rygg, är ganska rymlig och den går att montera olika långt ut på sätet. Mobil måste monteras utanför så även när barnet inte behöver nån benplats tar den mycket plats i bilen.

• veronicabelly

Köpte besafe stolen här om dan och är sååå nöjd... Den har isofix spännen så man måste ha en bil från senast 2010... Då dom spännena sattes in i bilarna!! Så smidig montering,tar Max 2 min om man vill flytta stolen! Din har dessutom börjat med bas så barnet sitter högre ur säkerhetssynpynkt... Skulle man bli påkörd i sidan där barnet sitter så tar oftast den största smällen på basen och inte direkt på barnet! Enda nackdelen,dyr! Men känna som en väl vald investering! Massa funktioner och smarta finesser!

• Sisisisi
    veronicabelly skrev 2012-08-11 07:09:27 följande:
    Köpte besafe stolen här om dan och är sååå nöjd... Den har isofix spännen så man måste ha en bil från senast 2010... Då dom spännena sattes in i bilarna!! Så smidig montering,tar Max 2 min om man vill flytta stolen! Din har dessutom börjat med bas så barnet sitter högre ur säkerhetssynpynkt... Skulle man bli påkörd i sidan där barnet sitter så tar oftast den största smällen på basen och inte direkt på barnet! Enda nackdelen,dyr! Men känna som en väl vald investering! Massa funktioner och smarta finesser!

Det finns en till nackdel, den är bara godkänd till 18 kg och har väldigt låg rygg så man behöver köpa en större bakåtvänd stol när den är urvuxen... Man vill ju att barnet ska åka så säkert det går så länge som möjligt
  • Sisisisi
    veronicabelly skrev 2012-08-11 11:06:08 följande:
    Ja men 18 kg d väger min kille som blir 5 i sep.... Å han e ganska stor!!

Skönt att ha små barn, då kan de sitta bakåtvända länge mina vägde 18 som 3-åringar.
  • Aapple

Tack för tipsen har beslutat mig för en max way i alla fall,
    de verkar ju rymliga ingen som har den som är missnöjd?

Svar på tråden Vilken stol? Mobi / Max way? Tips