• Kärlek84

Amma med silkonbröst?

Undrar om det finns någon därute som har lyckats amma trots silikonbröst?

Har ju kunnat amma mina bägge söner, men det var ju såklart inna n jag opererade mig.

Känns som en stor sorg om jag inte kommer kunna amma

Hur blev brösten med silikon efter graviditet och amning? Det är mest en nyfiken fråga, för skiter i hur de kommer att se ut, OM jag kommer att kunna amma kommer jag vara sååå lycklig!         

• Svar på tråden Amma med silkonbröst?
  • ooLunaoo

Jag har lagt in 450 framför bröstmuskeln och jag helammar just nu utan problem. :) Var också jätteorolig att inte kunna amma, men det har funkat bra redan från början.

Kan inte svara på hur brösten ser ut efter amning då jag bara ammat en månad. Men efter graviditet och den lilla tid jag ammat hittills så ser dom okej ut. Långt ifrån lika fina som innan dock.. Men det kan ju ändras när jag slutar amma och brösten blir lite mindre igen. Har dock fått bristningar, men det kan jag leva med.  

• Kärlek84

hmm jag har ju 410 fast BAKOM bröstmuskeln...

Nåja, får väl se hur det går, man vet ju faktiskt inte innan. Men vore ju såklart fantastiskt om jag kunde amma, men kommer det inte att gå får jag leva med det iaf

Nån mer med erfarenheter?   

• kossi

Om man lägger in bakom muskeln ska det absolut inte vara några problem att amma.
    Min kompis har silikon bakom muskeln och ammar utan problem.

• RockaDolly

Jag ammar trots silikon och var lika orolig själv nu när jag väntade mitt 3:e barn, när jag fick mina 2 första var jag ju inte opererad.
    Men amningen har funkat bra från början, smärtsamt på ett bröst men det beror inte på operationen.
    Vart mamma igen 1 september =)

Lycka till! =)

Svar på tråden Amma med silkonbröst?