• Anonym (virrig)

Skulle du dejta någon som har boendestöd? + andra Frågor om boendestöd

Lite olika Boendestödsfrågor här..

Till dig som har det: Vad gör ett boendestöd? Hur är det att ha det?

Till dig som inte har det: Skulle du dejta någon som har boendestöd eller skulle du dra öronen åt dig? Skulle du vara kompis med någon som har det eller tycka det var konstigt?

Till dig som jobbar med det:  Vad tycker du ärligt talat om de som får det? Vad är det för typ av människor? Hur är det att jobba med det? 

• Svar på tråden Skulle du dejta någon som har boendestöd? + andra Frågor om boendestöd
  • mammatill6

jobbar med det inom hemtjänste. Vi går hem till dem, en del varje dag, en del en gång i veckan. De är väl som personer mest, vissa jättetrevliga, vissa inte. Vi har allt från självmordsbenägna  till folk med autism och lättare utvecklingsstörning. De som vi har skulle jg inte dejta, men det är ju inte boendestödet som utesluter utan deras handikapp. Vi har en som är synskadad också.

• Anonym (mott jobb)

Eftersom det är mitt jobb (boendestödjare), i en ganska liten stad dessutom så skulle jag inte vare sig bli vän med någon med boendestöd eller dejta någon jag jobbar hos.

Sen gör vi i vår stad iofs skillnad på om man har boendestöd inom LSS eller inom psykiatrin...

• Queenie70

Nej jag skulle inte dejta nån som inte klarar sin vardag! Tyvärr.

• Anonym (virrig)
    Anonym (mott jobb) skrev 2012-08-09 21:18:36 följande:
    Eftersom det är mitt jobb (boendestödjare), i en ganska liten stad dessutom så skulle jag inte vare sig bli vän med någon med boendestöd eller dejta någon jag jobbar hos.

Sen gör vi i vår stad iofs skillnad på om man har boendestöd inom LSS eller inom psykiatrin...
    om det var en som bodde i en annan stad då?

Vad gör boendestödjarna? 
  • Anonym (Alice)
    Queenie70 skrev 2012-08-09 21:20:25 följande:
    +1, tyvärr.
  • Anonym (virrig)
    Queenie70 skrev 2012-08-09 21:20:25 följande:
    okej.. ingen bra sak att ha då.
  • Kattdamen
    Anonym (virrig) skrev 2012-08-09 21:23:12 följande:
    Naturligtvis är det bra att ha boendestöd om man behöver det. Det finns många olika anledningar till att ha det, och det finns mycket olika sorters hjälp man får.
    En kopp te, tack.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (virrig) skrev 2012-08-09 21:23:12 följande:
    Vilket slags stöd behöver du? Du ska givetvis söka hjälp om du känner att det behövs. Finns ju många som skulle dejta dig i alla fall. Det viktigaste är att du mår bra.
  • Anonym (virrig)
    Kattdamen skrev 2012-08-09 21:25:02 följande:
    Naturligtvis är det bra att ha boendestöd om man behöver det. Det finns många olika anledningar till att ha det, och det finns mycket olika sorters hjälp man får.
    vad gör dom då?

Det är inte bra om folk inte vill dejta en för det.. 
  • Anonym

Jag hade boendestödjare när jag bar deprimerad! Vi träffades på stan och ibland var hon hemma hos mig och fikade.

Det var ett stöd för mig att komma ut och vara social. När jag mådde bättre behövdes det inte så jag ser inte att man är varken handikappad eller evigt stämplad som inkompatibel att ta hand om sig själv.

Svar på tråden Skulle du dejta någon som har boendestöd? + andra Frågor om boendestöd