Katt som kissar inne! avliva?
hej alla!
vi har två katter. den ena 5 år, den andra 7 år. den katt som är sju år kissar på ALLT!!! jag blir galen!!! lämnar man en handduk på golvet så kissar han på den. träningsväskor, mattor, babygym, you name it!
Det har nu gått så långt att jag inte vet vad jag skall göra med honom. jag har jobbat med djur i många år och anser mig ha bra koll på dem.
jag fattar att han är onöjd. vi har fått bebis och han har fått mindre tid för gos.
Han är vet undersökt ua. vi har skaffat fler kattlådor. ny kattsand, bytt tillbaka till den gamla kattsanden. testat hormonspray. INGET FUNGERAR!!
jag som går hemma hela dagarna har all tid i världen att gosa med honom på dagarna, men då sover han. på nätterna vill han in i sovrummet men det har han ALDRIG fått så vi släpper naturligtvis inte in honom.
jag tror det är då han kissar på sakerna eftersom vi oftast hittar det senare iom att det luktar så förjävligt. har försökt att tvätta sakerna, spraya pissoff osv men fungerar ej.
Därför köpt nya saker, men han kissar på dem ändå.
nu vill jag ha hjälp! finns det NÅT annat vi kan göra? Nästa steg är hitta nytt hem alt avlivning vilket bär mig STARKT emot!! Jag vill gärna behålla våran gosekisse, men mitt tålamod är bara slut nu!
Det absolut bästa hade varit om han hade kunnat vara utekatt, men vi bor i lgh utan möjlighet till detta. planen är att så småningom skaffa hus där katterna kan få vara utekatter, men jag vet inte om jag klarar av att vänta tills dess! jag blir TOKIG på pissdoften!!!!!!!!!
HJÄLP!