• Mamma till S

Blöder massor av Cerazette.

Hejsan
    Har precis (1 vecka) börjat med minipillret Cerazette och sen igår har jag blödigt enormt känns det som, det tar liksom inte slut, får byta binda kanske 3,4 ggr i timmen, det känns lite jobbigt och är det nått som kan hända när man äter dessa? Är det normalt det här??
    Lite halvläskigt tkr jag..

Nån som varit med om samma??    

• Svar på tråden Blöder massor av Cerazette.
  • RosaBabyfilt

För mig har cerazette fungerat men om du läser på förpackningen om biverkningar kan du se att en av de vanliga biverkningarna är kraftiga blödningar. Prata med MVC om ett annat preventivmedel istället för cerazette, finns många möjligheter.

Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't need, to impress people they don't like. - Will Smith
  • Bengalkatten

De första 3 månaderna kan vara riktigt jobbiga vid början av Cerazette. Ja blödde tre veckor av fyra de första månaderna, min syster likadant. Nu har ja ätit dem i 6 år, blöder aldrig :D Kan få nån liten stänkblödning i några dagar några gånger om året! Försök stå ut några månader så kroppen vänjer sig. Så länge det "bara" är blödningar och inga andra biverkningar vill säga!

• Mamma till S

Ja jag får stå ut ett tag, nu har det slutat blöda men oj va mkt det kom, vart nästan orolig ett tag. Men som du säger. Jag ska låta kroppen få vänja sig så får vi se vart vi hamnar :) Hoppas det blir bättre med tiden. Gud va skönt

Svar på tråden Blöder massor av Cerazette.