• sattyg

Potträning

Min dotter är 22 månader snart och vi vill verkligen få henne att sluta med blöja.
    Vi har skaffat en babybjörnpotta och försöker med att sätta dit henne varje morgon, men även att låta henne springa utan blöja på dagen och sen sätta henne på pottan när man ser att det är "på gång".

Problemet är att hon vägrar sitta kvar. Har testat läsa böcker och bygga pussel osv, men hon vill inte.
    Hur ska vi gå vidare?

• Svar på tråden Potträning
  • Petronilla

wow det är verkligen inte enkelt det här med pottträning.
    Själv har jag försökt länge med tjejen och hon är så
    envis.
     Men nu vid 3 så har vi fått det att funka.
    Jag har mutat henne med godis att följa med mig in på
    toaletten och så har jag kissat samtidigt som hon har suttit på pottan.

Ibörjan kom det ingenting men sen har vi blivit mer synkade. Nu är det
    bara nr 2 vi ska få koll på. Det kommer nästan alltid i trosan. Någon enstaka
    gång har vi fått det i pottan. Men det kommer.

Lycka till.

Men mitt tips är att visa hur man gör och sätt pottan mittemot toastolen.

• sattyg

Tusen tack för tipset. Det ska jag genast prova!
    Hade tänkt att hon skulle få springa mycket ute utan blöja i sommar men med den här sommaren i norr så blev det inte så mkt av det :)

• fesun

Min son är också 22 mån, han älskar att spela på min telefon så i början fick han bara spela om han satt på pottan och det funkade jättebra. Nu kan han variera mellan att spela/titta på bilder/filmklipp på telefonen eller film på tv när han sitter, och han kan sitta över en halvtimme ibland. Han är dock svår att tajma så oftast händer det inte så mycket på pottan dock, men han sitter ju där i alla fall :)

• sattyg

Jättebra tips! Har laddat ner ett Hello Kitty spel så det ska jag prova. Tack så mkt

Prinsessan Olivia 101012 ~ Prins Love 111104
Svar på tråden Potträning