• SofieN

Dag 1 Nutrilett:) Häng på, och peppa varandra! :)

Hej alla glada!
    Skön sommar vi har:)

DAG 1

Idag börjar jag med min Nutrilett, ska hålla på i två veckor, förra gången så gav jag upp:( MEN denna gång ska jag verkligen klara det!
    Skulle vara roligt om det finns fler som vill hänga på!

jag har ca 15 kg som jag vill ha bort:P Jag kommer inte att ge upp, efter 2 veckors Nutrilett kommer jag att ändra på min kost, mer hälsosamt och mer grönsaker och motion !

Just nu så har jag kört från i morse,och tro mig, allt som jag inte tycker om annars skulle jag kunna proppa i mig :P men ICKE ! Kylskåpet är fullt med mat, men det är till mina älsklingar här hemma<3 , själv så har jag fyra stycken 50 cl drickesflaskor med vatten i, så är jag törstig så är det bara att hämta, kom ihåg att dricka mycket vatten! Jag kör Nutrilett Choklad! ibland jordgubb:)

Jag är ute på promenad varje morgon, hinner jag inte på morgonen så blir det en liten löprunda på kvällen, bor brevid en fotbolls plan, så några vänder runt där per kväll är ju bättre än att sitta i soffan och hänga framför tvn :)

Skulle vara jätte trevligt om fler som sagt hänger på, för dom 3 första dagarna är sjukt jobbiga!
    MEN nu ska vi klara detta!
    *peppning , peppning*

Lycka till så hoppas jag att vi hörs!!

MVH!

• Svar på tråden Dag 1 Nutrilett:) Häng på, och peppa varandra! :)
  • SofieN

BRA jobbat Bättan!
    Hur mycket har du gått ner?
    Vad duktig du är! Hejja Hejja ;) sjäv så avslutar jag min Första dag, varit lite hungrig men det går bra, imorgon ska jag baka Bullar till min lilla familj, så det blir en utmaning;) men ska INTE äta en enda bulle! Nu jäklar ska kilon rasa ! :) hehe!

Hoppas det går bra för dig, hade du ont i huvudet eller frös dom första dagarna?
    Så hade jag förut ( Den gång jag gav upp)
    Men nu är det nya tider, och jag tänker förbanne mig inte ge upp denna gång!

Sköt om dig, och fortsätt gärna att skriva!! :):):)

• SofieN

DAG 2

Hej :) Idag är jag inne på min andra dag med Nutrilett, byter ut alla mål och dricker mycke vatten! :)
    Känner inget socker sug!! så det känns underbart, är inte alls sugen på något annat är Nutrilett faktiskt, skulle va gött med en frukt, men jag tänkte att jag ska köra på några dagar sen kan man ju faktiskt äta en frukt då och då :)

Ska som sagt hålla på i 2 veckor! Får se hur det går, men ska förbanne mig klara det!=)
    kan bli att man byter ut nått mål i helgen!

Idag vill min söta son Oliver baka med mig , bullar:) Jag ÄLSKAR bullar, MEN jag ska inte ta en enda, Blir en tuff utmaning, så klara jag det så klarar jag allt! och jag vet att jag kommer att klara det!

Hoppas det går bra för er, ni som håller på att gå ner i vikt!
    Skriv gärna!! Skulle va så kul om fler kunde komma in och berätta om sin tid med Nutrilett, eller alla ni som håller på :)

Sköt om er !!
    MVH!

• Bättan

Godmorgon ! Jag har tappat -3,8 på 8 dagar :) idag är min 8:e dag och det känns kanon. De första dagarna hade jag ont i huvudet.
    Mitt bästa råd är att försöka undvika allt annat än vatten och shake. Allt annat triggar igång hjärnan och det blir svårare att än innan. Så försök att hoppa frukt och annat. Om det krisar. Ta ett kokt ägg eller en skiva kalkon.

• Bättan

Önskar även dig lycka till :)
    In du klarar att baka bullar utan att provsmaka blir du min förebild! Wow det är strångt! Heja heja, klart du klarar det :) kram på dig.

• SofieN

Tack Bättan! :)
    Jaa, jag måste klara det! inte EN smakbit ska det bli !! :) Och jag är faktiskt inte ens sugen , men när doften av nygräddade bullar kommer så lär man väl bli!
    Men jag ska verkligen klara det!!
    :) Har bestämt mig!

hehe !

Lycka till!

Hur mycket ha du gått ner? Du är verkligen duktig, du som är inne på vecka två och allt:)
    Hejja Hejja!

Sköt om dig ! :) Kram!

• SofieN

Hej bättan !! Nu såg jag ju att du skrivit hur mycket du hade gått ner, JÄTTE bra!! Va duktig du är :)
    Längtar tills jag gått ner så mycket:)
    Jaa, jag har inte fuskat någonting! så det känns jätte bra:)

jaa jag är bara torr i munnen och skulle vilja ha nått att tugga på, kan man tugga tuggummi tror du ?

Sköt om dig !! Vi klarar detta=)=) Peppning Peppning!!!!

• Bättan

Jag har hört att tuggummi kan stoppa upp ketosen. Men jag tar ett ändå ibland. Mitt bästa tips är att borsta tänderna efter varje måltid och kanske även där i mellan.
    Hur gick bullbaket?

• SofieN

Jaa! det är nog sant det!!
    men då ska jag inte tugga på nått sånt, men kanske ett ibland gör nog inget, V6 är ju det bäste ;)
    Joo jag bakade 80 st bullar:) tro om min lilla familj blev glad, bullmonster är dom:)

men jag klarade mig galant, jag är faktiskt inte ens sugen om jag ska vara ärlig, ibland tänker jag " Att ta en bulle då är lika bra att låta bli, för annars skulle jag kunna äta 5 st " Den bullen gör ingen skillnad, då är det lika bra att låta bli :)
    men visst skulle det va gott för stunden!
    men Icke :P nu håller jag mig till Nutrilett! Inge fusk! :)

jaa att borsta tänderna ofta hjälper faktiskt! :)
    ikväll ska jag faktiskt baka choklad muffins med vit choklad i, och citronmuffins och några mördegskringlor:)
    Min far fyller år på Fredag, så tänkte hjälpa mor att baka lite:)

Det är nästan bäst att man håller igång, annars så blir det lätt hänt att man tänker på nå gött!
    så du kan ju tro att det kommer att dofta gott i Huset här senare:)

Men vi kommer att klara det här, du är så duktig :)
    Det känns bra att man kan peppa varandra! Hejja Hejja! :)

Jag har satt upp ett par mål, efter dom första 5 kg så ska jag få åka in till stan och fixa naglarna :) efter 10 kg så ska jag klippa,färga mitt hår igen och styla om mig lite:)  så det känns ju långt bort nu, men fasiken, det kan gå snabbt med!

Sen tänker jag lägga om kosten efter jag är klar med dom här två - 3 veckorna! :)

Nu skrev jag jädrans mycke, men det är skönt att skriva av sig en stund!

Sköt om dig !! Kram!

• Bättan

Heeeeeej igen :)
    Vad snäll du är som hjälper till med bakandet inför en födelsedag. Vit choklad är juh godumligt gott. Jag gör en vit kladdkaka som är amazing. (jag gillar oxå att baka, vi kanske kan byta lite recept sen när vi börjar äta igen?)

Kul att du oxå ska köra 3 veckor. Det ska ju jag med. Lördagen den 25/8 är det kräftskiva och då ska jag äta en liten bit paj och några kräftor och sippa i mig ett gott vin.

Vilka bra delmål du har. Jag brukar ha liknade. Gjorde dock naglar precis och håret oxå ;) men lite nya kläder kommer det lätt att bli.

Svar på tråden Dag 1 Nutrilett:) Häng på, och peppa varandra! :)