Veronicka skrev 2012-08-06 16:42:37 följande:
Funderat på snitt?? De borde du bli beviljad om du vill
Jo tanken har slagit mig. Det som avskräcker är att det faktiskt är en operation, det ger ett sår som kan krångla och man inte får lyfta babyn eller något annat viss tid efteråt.
BELLAm2 skrev 2012-08-06 16:59:52 följande:
Läs på om ställningar.. Ta med en Doula som kan hjälpa till att hålla dig trygg hela förl. samt forcera inte krystningen är mina tips.
Det här med Doula, förekommer det i småstäder? Har bara läst om detta som verkar blir mer och mer trendigt men aldrig hört någon som faktiskt haft en sån. Hur arbetar de? Hur funkar det?
tundra skrev 2012-08-06 18:34:56 följande:
Jag sprack från norr till söder för 2 år sedan när stora sonen föddes - en total sfinkter. Han vägde 5 kg och kom ut i racerfart. Så när jag var gravid igen fick jag komma till spec mödravården.
Där fick jag väl inte världens bästa mottagande eftersom jag idag är symptomfri. (träffade en charmig överläkare som kaxigt påstod att man aldrig spricker andra gången). Men nästan alla andra i sf-ruptur tråden har träffat jättebra läkare.
Jag valde att bli igångsatt i v 38 för att minska storleken på bebisen. Det gick jättebra och resultatet är 6v och ligger här i knät.
Det finns flera jättebra trådar. Prova att googla för jag kan inte länka från telefonen.
Lycka till och välj det förlossningssätt som känns rätt för dig!
Känner igen mig. Flickan var normalstor 3560g men kom i raketfart. Hon bara flög ut. Hur var det att bli igångsatt? Dottern kom lite tidigt i v 38 spontant. Så tidigt är ju bra men hur känns det i kroppen med igångsättning?