• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Årets bild vecka 31
  • CeeJay

    Ingen bild "berörde mig" speciellt mycket faktiskt. Röstade på bild nr 2 som var den som var lite intressant trots det "fattiga" innehållet i bilden = sånt gillar jag, det som inte känns så "uppställt" liksom

  • Nilenna
    C h a r m a skrev 2012-08-06 18:17:57 följande:
    ettan leder ser jag. Min favorit är 4.

    Tack, kul att du gillar bilden =)
  • Loa

    Hur gick det med konstruktiv kritik till våra bilder? Tycker det är väldigt intressant att läsa era synpunkter.

  • C h a r m a

    1 Ideen med att hänga napparna i träd är kul. Jag skulle nog inte tagit med tammen från trädet där till höger bara. Lite mer suddig bakgrund hade vatt snyggt med.

    2 För mig säger denna bilden inte mkt. Att fota sand är vackert, men lägg gärna till ngt fint då, en hand ? En ring ? En blomma, snäcka etc ? Så får bilden en mer känsla kan jag tro.

    3 Min egen

    4 Väldigt snygg. Dock skulle jag vilja ha mer skärpa. Ramen tycker jag inte alls skulle vara där. Den förstör lite av den där naturliga känslan som man får i bilden.

    5 Kan känna att bilden e lite rörig, men jag tror att om man hade fotat i en annan vinkel o längre bakifrån så tror jag den hade blivit bättre :)


  • Loa

    1 En annan vinkel hade gjort bilden mer intressant. Ett mer jämnt ljus i bakgrunden hade varit bra. 

    2 Bilden är för mörk och skuggorna förstör.

    3 Jag har svårt för färgen. Träden känns så avkapade, hade gärna sett mer av dem. Vägen hade kunnat varit mer till höger eller vänster i bilden.

    4 Håller med charma att ramen förstör. Bilden är fin och himlen är verkligen vacker. Stör mig på den lilla grantoppen man ser till höger.

    5 Jag gillar filtret som ger den lite brunrosa tonen. Men själva bilden är jättetråkig och..ja jag vet inte vad..inte bra helt enkelt.     

  • Nilenna

    Jag passar väl på att ge kritik här oxå nu när jag ändå är igång =)

    1. Napparna ger fina och klara färger. Hade dock velat städa upp bilden lite, grenen nere till höger och grenen just bakom napparna hade jag velat ta bort. Och jag hade velat ha med hela den lila nappen. Bakgrunden är jättefin, tyvärr stör det lite med napparnas färger, napparna smälter som in i bakgrunden. Annars, kul idé och fina färger.

    2. Bilden känns fin och enkel, nästan för enkel. Den blir lite tråkig. Kanske man skulle ha haft med hela skuggan och gräset. Håller med Charma, kanske man skulle ha placerat något spännande in i bilden.

    3. Gillar bilden mycket. Kanske den skulle ha passat bättre i en grön nyans, eller svartvit.

    4. Min bild. Som sagt, jag vet att ni stör er på ramen ;) Ang. grantoppen så var jag i valet och kvalet ifall jag skulle ta med den eller inte. Hade kanske blivit bättre ifall jag tagit bort den.

    5. Bilden känns stökig. Ta bort spetset framför och någon av kartongerna, backa bak lite så hela kameran och hela kartongen hade kommit med. Vet inte om jag tycker att det rosa filtret passar på just den här bilden. Men bra idé och för att vara fotat med mobilkamera så är det bra gjort.   

Svar på tråden Årets bild vecka 31