hur gör ni?
Hur gör ni som inte ammar men ger flaska med bröstmjölk/ersättning när ni åker bort och gör saker? Hur värmer ni det? Har hört att man inte ska värma mjölken i micron.
Hur gör ni som inte ammar men ger flaska med bröstmjölk/ersättning när ni åker bort och gör saker? Hur värmer ni det? Har hört att man inte ska värma mjölken i micron.
Värmer vattnet i micron och blandar ut med pulvret eller tar en termos
Hade en termos och pulver, eller en färdig Tetra som jag värmde i micron. Tror inte att det är någon fara att värma där, är ju en så kort stund.
Okwj tänkte mer på att man ska ju ha sterilt vatten som är kokat om man ger ersättning
Jag brukade hälla kokande vatten i flaskan och ta med. Oftast var det helt ok temperatur när det var dags, och annars gick det lätt att korrigera med lite kallt vatten eller några sekunder i mikron beroende på om det var för varmt eller för kallt. Ta med uppkokt vatten om du vill använda det.
Jag köpte en termos med temperaturvisare och kokade vatten hemma som jag lät kallna lite och sen hällde i. Sen pulver i potionsdosor så det va bara att hälla i pulver och vatten, skaka klart! Det finns juh färdig Nan1 tex så det borde juh va "sterilt".
Men det förutsätter att bebben gillar dricka rumstempererad ersättning. Jag micrade inte i början men många gör det.
Vi kör med tetror som vi inte värmer alls när vi är borta och om vi är på något ställe som har dåligt vatten så att vattnet måste kokas.