• Tammy 088

Frågor angående föräldrapenning

Försöker ansöka om föräldrapenning på försäkringskassans hemsida. Varför kan jag bara klicka i sjukpenningnivå på inkomst??

• Svar på tråden Frågor angående föräldrapenning
  • älskarlivet81

Antagligen för att du/ni inte tagit ut 180 fp-dagar än. Man måste använda 180 sgi-dagar innan man kan använda lägsta nivå-dagarna.

• Tammy 088
    älskarlivet81 skrev 2012-08-05 19:09:41 följande:
    Antagligen för att du/ni inte tagit ut 180 fp-dagar än. Man måste använda 180 sgi-dagar innan man kan använda lägsta nivå-dagarna.

Jag tror att jag måste fylla i min arbetsplats först. För nu står det sjukpenning 180 kr per dag:O
    När jag sen på steg 4 ska fylla i min årsinkomst så kommer det upp "uppgift om befattning saknas"?
  • Hannah76
    Tammy 088 skrev 2012-08-05 19:22:04 följande:

Jag tror att jag måste fylla i min arbetsplats först. För nu står det sjukpenning 180 kr per dag:O
    När jag sen på steg 4 ska fylla i min årsinkomst så kommer det upp "uppgift om befattning saknas"?

Du har inte skickat in uppgifter om din inkomst?
  • Tammy 088
    Hannah76 skrev 2012-08-05 19:23:19 följande:

Du har inte skickat in uppgifter om din inkomst?

Trodde det gick att göra på hemsidan?
    Men min arbetsgivare kanske måste göra det först..
  • Hannah76
    Tammy 088 skrev 2012-08-05 19:27:33 följande:

Trodde det gick att göra på hemsidan?
    Men min arbetsgivare kanske måste göra det först..

Det var förstås ett tag sen jag fick barn, men jag antar att fk inte litar på uppgifter man lämnar utan vill ha något som verifierar det? Som lönebesked och arbetsgivarintyg?
  • anneh

När du skickat in moderskapsintyget till fk så får du ett välkomstbrev med pappet som arbetsgivaren ska fylla i..

Svar på tråden Frågor angående föräldrapenning