• memba

Nan vs. Semper

Jag har tidigare använt Nan till mina gossar och den här gången köpte maken Semper till lilltösen.

Vilken använder Du? Erfarenheter? Större risk för magont av någon? 

Tack,  

Kevin 2007, Theo 2010, Leia 2012
  • Svar på tråden Nan vs. Semper
  • ialia

Jag sökte på de för några dagar sedan och fick fram att många bebisar har fått ont i magen av semper och att nan är mildare för magen. Men jag har inte testat då min bebis fortfarade ligger i magen.

• Pinguicula

Min erfarenhet av det här forumet och av samtal med andra föräldrar IRL är att Semper mer ofta ger magproblem. NAN är för många skonsammare för magen.

Mitt ena barn blev hemskt förstoppad av Semper medan mitt andra kunde dricka båda två.

• myran82

Använder nan till bebisen nu. Gjorde även det till vår äldre son när han var bebis, fick den rekomenderad av vänner vars barn blev hårda i magen av semper
     så därför testade vi den först & den fungerade bra.

• memba

Anledningen till att jag frågar är att dottern inte bajsat på flera dagar, och jag delammar ändå, eller ammar nästan mer ... Så här länge har det inte gått tidigare, funderar på om hon är hård i magen! Har köpt Nan och ska testa nu ...

• sweasmamma

ja det är nog olika på olika barn också hur känsliga dom är osv , hoppas det blir bättre med nan =)

• Modigh

Vi började med semper men han fick så himla ont i magen av den så vi började med nan. fick rådet av bvc sköterska att man också kan pröva att blanda dom två om ingen skulle funka till hundra, men de är inget jag behövt prova för nan har funkat så himla bra. Sen jag började delamma så har sonen börjat bajsa mer sällan. Blir oftast en gång om dagen bara, men ibland kan de gå lite längre, men aldrig mer än två dygn.

• Saga09

Min dotter fick jätteont i magen av Semper.... det gick bättre med Nan..

• Lollinor

Min son som bara fick tillägg fick ont i magen av Sempers fördigblandade på tetra men klarade pulvret fint. Nu har jag börjat ge lilltjejen på 5 månader tillägg eftersom jag avslutar amningen och hon blir hård i magen men får inte ont.

• IsabellaP

Kör Semper och har gjort från start, aldrig haft problem med magen och dottern är snart 7 mån.
    Vet de vars barn fått ont i magen av Semper och de vars barn fått ont av NAN...

Svar på tråden Nan vs. Semper