• Molly1976

Ni som är gravida efter upprepade missfall, ge mig hopp!

Hej

Jag har haft ma i v 13, ma i v 10 och mf i v 4. Jag har ett barn sen tidigare och min sambo har två barn sen tidigare. Ingen av oss har varit med om missfall förut och nu vill vi så gärna ha ett gemensamt barn!

Jag tog ut spiralen i juni förra året och det börjar kännas lite hopplöst nu. Tacksam för alla positiva berättelser ni kan ge mig!

Nästa vecka ska jag ringa gyn och se om vi kan få hjälp.       

• Svar på tråden Ni som är gravida efter upprepade missfall, ge mig hopp!
  • aj 378

Skulle också behöva lite hopp. Har haft två MA, ett i v 13 och ett i v 10. Vill så gärna ha en liten, det blir min och sambons första isåfall

• Trolltoka

Hade 6st mf/ofosterlig under förra året, är nu gravid i v19. Ingen vet varför jag fick dessa mf. Denna gång började jag ta folsyra direkt jag blev gravid + gravidvitaminer. Enda skillnaden jag gjort... Utöver min obligatoriska Trombyl vid graviditet (pga komplikationer vid första graviditeten. Har två barn innan, hade ett ma och ett mf mellan dom och som sagt 6st mellan andra barnet och denna graviditet. Så bara för att man har fått många mf/ma behöver hoppet inte vara ute. Efter 3st är man ju berättigad en mf-utredning.

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Molly1976
    Trolltoka skrev 2012-08-04 17:03:20 följande:
    Hade 6st mf/ofosterlig under förra året, är nu gravid i v19. Ingen vet varför jag fick dessa mf. Denna gång började jag ta folsyra direkt jag blev gravid + gravidvitaminer. Enda skillnaden jag gjort... Utöver min obligatoriska Trombyl vid graviditet (pga komplikationer vid första graviditeten. Har två barn innan, hade ett ma och ett mf mellan dom och som sagt 6st mellan andra barnet och denna graviditet. Så bara för att man har fått många mf/ma behöver hoppet inte vara ute. Efter 3st är man ju berättigad en mf-utredning.

Jobbigt med så många mf/ma, tur att man inte vet om det innan...

Jag har ätit folsyra sen jag tog ut spiralen, och vitaminer har jag tagit i omgångar. När jag var gravid med första som blev ma i v 13 åt jag vitaminer hela tiden, och även innan jag blev gravid.

Skönt att höra att du är gravid nu i v 19! Lycka till!

• Molly1976

Jag har ringt mvc och de sa att vi skulle får hjälp, men att jag själv skulle ringa gyn. Dit jag har tänkt att vända mig är privatgyn och de har semester och börjar imorgon igen. Nu börjar jag jobba imorgon efter semestern, men ska försöka komma ifrån och ringa under dagen.

• Molly1976
    aj 378 skrev 2012-08-04 16:56:28 följande:
    Skulle också behöva lite hopp. Har haft två MA, ett i v 13 och ett i v 10. Vill så gärna ha en liten, det blir min och sambons första isåfall

Hur länge sen var ditt senaste ma? Jag har blivit gravid väldigt snabbt efter mina ma. Efter första hade jag en mens innan jag blev gravid igen, och efter andra ma hade jag två mens innan jag blev gravid igen. Nu har jag haft en mens efter sista mf, får se om det blir något denna månaden, väntar på äl.
  • aj 378

För att bli gravid överhuvudtaget tog det 1,5 år för oss som slutade i MA. Jag blev också gravid snabbt andra gången. En mens emellan då. Nu har jag äntligen fått tillbaka mensen igen efter skrapningen den 14/6. Ska börja med vitaminer och äl-stickor nu.

• Trolltoka

De tre senaste mf hade jag ingen mens mellan. Sen tog det 7mån innan jag var gravid igen.

Tack Molly. Oron kommer nog inte släppa än på 10v, fick första barnet i fulla 28v.

Hoppas ni får era efterlängtade barn utan allt för många mf. <3

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Molly1976

Lycka till båda två!

Jag har ringt gyn och jag ska få träffa en läkare på onsdag nästa vecka.

Någon annan som vill dela med sig?     

• Annica P

Hej Molly! Tre ma/mf är tungt, jag har varit där, men det finns även hopp.

Mina livlinor under de senaste 4 årens 5 MA (son född 2004) har varit www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html där många fått barn och det i trådstart finns både fakta och en behandlingstråd med vägen till barn. Se även trådarna www.familjeliv.se/Forum-7-137/m63748273.html där barnen just nu kommer i massor och grundtråden www.familjeliv.se/Forum-7-137/m54394166.html
    Nu är jag 39 år och gravid med beräknad nedkomst på lördag! Kram och lycka till! Hjärta

• Molly1976
    Annica P skrev 2012-08-20 11:11:04 följande:
    Hej Molly! Tre ma/mf är tungt, jag har varit där, men det finns även hopp.

Mina livlinor under de senaste 4 årens 5 MA (son född 2004) har varit www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.htmlwww.familjeliv.se/Forum-7-137/m63748273.htmlwww.familjeliv.se/Forum-7-137/m54394166.html
    Nu är jag 39 år och gravid med beräknad nedkomst på lördag! Kram och lycka till! Hjärta
    Tack, och massor av lycka till, till dig!

kram, kramHjärtaBaby 
Svar på tråden Ni som är gravida efter upprepade missfall, ge mig hopp!