• Canie

Lättare flaskmata än amma vid förkylning?

Hej! Min lilla skrutt 10 v är så täppt i näsan. Svårt att amma, han kastar fram o tillbaks med huvudet och försöker få luft, sätter i halsen och hostar. Har givit nezeril i tio dagar så det kan jag inte ge mer, koksalt gör det bara värre. Fundderar om det kan vara lättare att ta flaska när han är så snuvig? I så fall kan jag ju köpa en pump. Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Lättare flaskmata än amma vid förkylning?
  • Cocco

har du provat att ta bort mjölk ur din kost för han kanske är allergisk och därför täppt i näsan?

Man kan använda näsfrida före matning

Droppa bröstmjölk i näsan och spola med koksaltlösning för att få rent från snor.

(Och man kan visst ge nezeril mer än 10 dagar, jag kollade med sjukhuset för oss stod det nämligen mellan att ge nezeril och att sätta sond och då blev valet lätt).

Har de svårt att äta ska man på en sådan liten uppsöka sjukvård enligt både barnläkare och sjukvårdsupplysningen.

• Cocco

Man ska egentligen inte överhuvudtaget ge nezeril till en sådan liten utan inrådan av läkare. Inte förrän 6 månader får man ge nezeril.

• skogsvitter
    Cocco skrev 2012-08-04 10:51:22 följande:
    Man ska egentligen inte överhuvudtaget ge nezeril till en sådan liten utan inrådan av läkare. Inte förrän 6 månader får man ge nezeril.
    Reagerade också på detta..
  • Malena
    Cocco skrev 2012-08-04 10:51:22 följande:

Visst kan man ge Nezeril till en 10 veckors bebis. Vår dotter var jätte förkyld när hon var 4 veckor och fick rådet av läkaren på akuten att ge henne just Nezeril. Finns att köpa på apoteket från 1 månad. Fick även ge henne några dagar utöver de 10 dagarna som står föreskrivet på förpackningen. Vår dotter vår så täppt i näsan att varken näsfrida eller koksaltlösnig fungerade. Näsfrida ska man helst inte använda för den gör att det bildas mer snor. Som tur vår gick förkylningen över efter 10 dagar så vi slapp ge Nezeril mer utöver det som är föreskrivet.
  • AnkiC

Min lilla har precis varit förkyld. Har droppat koksalt och sugit med näsfrida före varje amning. Funkat kanon! Vad gjorde man utan näsfridan?? Har du en sån ts? Köp annars.

www.gravidshop.se/index.php

Svar på tråden Lättare flaskmata än amma vid förkylning?