• Ellez

Ni som örsökt över ett år och sedan blev gravida ses hit!

Hejsan!

Jag undrar hur det sedan löste sig. Vad gjorde ni för att lyckas med det fantastiska plusset för att få en bebis?
    Som rubriken så undrar jag bara för er som försökt länge! Och som började tro att hoppet var ute.

• Svar på tråden Ni som örsökt över ett år och sedan blev gravida ses hit!
  • Smalinka

Försökte i ett år och några månader, sen började jag med Rosenrot och munkpeppar, efter 1 månad blev jag gravid med fick missfall, slutade med en medicin då och nästa månad var jag gravid igen och nu är min son 1 månad :) jag har inte ägglossning varje månad så det var därför det inte blev något, borde kanske tillägga det. Men ge inte upp hoppet, har ett vänner par som höll på i 6,5 år innan de lyckades, då med ivf, har även i släkting som höll på i nästan 10 år, ett år är egentligen ingenting. Lycka till och ge inte upp, det är det underbaraste som finns att bli förälder.

• charmina

Blev gravid på första försöket som slutade i MA. Försökte i 1 år. Vi använde oss av pergotime som hjälpte till att mensen blev regelbunden men annars inte nån ytterligare hjälp för oss. Vi insimerades två ggr utan resultat. Precis när ett år gått och vi fått tid för IVF 1 mån senare så blev jag spontan gravid. Är nu i v 13.

• Hjärtefröjd

Vi försökte i sex år på naturlig väg, men mängder av inseminationer och flera IVF-behandlingar utan att lyckas.

I juni åkte vi till Aten och gjorde en immunologisk utredning/behandling. Samma månad blev vi gravida naturligt och är nu i vecka nio.

Så nu håller vi tummarna och tår för att den lila/lille växer och frodas inne i magen!

• minaz
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-04 22:37:56 följande:
    Vi försökte i sex år på naturlig väg, men mängder av inseminationer och flera IVF-behandlingar utan att lyckas.

I juni åkte vi till Aten och gjorde en immunologisk utredning/behandling. Samma månad blev vi gravida naturligt och är nu i vecka nio.

Så nu håller vi tummarna och tår för att den lila/lille växer och frodas inne i magen!

Guuu så underbart, stackrs er att behöva kämpa så länge, sånt här tär ju på relationen...

Ett stort GRATTIS till lilla fröet i magen, lycka till nu.  Hjärta

KRAM.

• Charlotte1987
    charmina skrev 2012-08-04 08:45:52 följande:
    Blev gravid på första försöket som slutade i MA. Försökte i 1 år. Vi använde oss av pergotime som hjälpte till att mensen blev regelbunden men annars inte nån ytterligare hjälp för oss. Vi insimerades två ggr utan resultat. Precis när ett år gått och vi fått tid för IVF 1 mån senare så blev jag spontan gravid. Är nu i v 13.

Jämnt bara nyfiken om du fick hjälp med pergotime INNAN det gått ett år utav försök?
    Ja har bara hört att man kan få det när det gått ett år av försök. Jag har oregelbunden mens  och har försökt (andra barnet) sedan oktober förra året men inget händer. Jag skulle jättegärna redan nu få pergotime men har inte sökt för det eftersom jag bara hört att det måste gå ett år först.
  • EJai

Med vårt första barn tog det 13 månader det andra bara blev..

Svar på tråden Ni som örsökt över ett år och sedan blev gravida ses hit!