London - föräldrapenning
Jag bor sedan ett halvår i London. Jag är fortfarande skriven i Sverige. Jag är anställd på ett företag och har en holländsk pojkvän. Vi funderar på att skaffa barn och letar således efter den bästa lösningen för att få ut det bästa av föräldrapenning. Någon dom vet om jag kan bli gravid i London och få ut svensk föräldrapenning? Alternativt flytta till Holland i samband med barnets födelse...ngn som vet hur engelsk föräldrapenning fungerar, alternativ holländsk..? Många alternativ, men vad är bäst? tack på förhand för hjälp.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-04 00:32
Hej hej, tack alla ni som hjälper till med ers kunskaper. Ville bara tillägga ett par saker:
1. Jag har engeskt NI och är skriven här i England.
2. Jag vill lämna England när jag får barn/blir gravid - förmodligen Holland till att börja med då min sambo inte talar svenska så det blir jobbmässigt den bösta lösningen.
3. Jag försöker klura ut vilket av de tre länderna som i såfall skulle kunna bidra mig 'bäst' föräldrapenning om jag överhuvudtaget skulle ha rätt till det... Notera att jag inte anmält någonstans i Sverige att jag bor och jobbar utomlands (är skriven även i Sverige)
Tacksam för all hjälp!!