• Finis

Blöjhjälp behövs

Min tjej blir röd av pampers, 5:orna sitter dock jättebra, trosblöjorna. Men dom läcker ibland på natten också.
    Bytte till libero, 5:orna är för små och 6:orna är för stora och läcker i ryggen och vid benen. Vill ha trosblöjor.

Vad finns för BRA alternativ? Vill inte lägga massor av pengar på att köpa olika blöjpaket som jag sen måste slänga.    

Tacksam för hjälp! 

• Svar på tråden Blöjhjälp behövs
  • skogsvitter

Tygblöjor är ett säkert kort om man vill undvika röd rumpa.

Annars gäller det nog att byta och lufta ofta om man har barn med känslig hud... eller kolla efter så "dåliga" blöjor som möjligt (dvs med så lite superabsorbenter och kemikalier som möjligt).

Vet inte vad du menar med trosblöjor men om du menar typ up&go, blöjbyxor som man bara drar på, så är det vanligt att dessa läcker eftersom de helt enkelt sitter sämre än vanliga som man fäster i sidorna. Varför vill du nödvändigtvis ha ett alternativ som faktiskt alltid läcker?

• seandra82

det e du inte ensam om  har storlek 3 libero new slim fit  de gamla va bättre de nya läcker oavsett lite blöt blöja eller helt  har testat tejpa högt o lågt dra in dem så långt de går inget funkar med snibbarna. köpte på prov ett litet  paket icas egna blöjor de håller torrt i alla fall o ja skiter i om folk tycker de e fattigt om man köper det billigaste 

ang paketen som blir över vet du vänner o bekanta som har barn i rätt storlek ge till dem eller ge till förskolan om du har barn där eller be bekanta ta med. 

• miljarden

Fast up&go läcker ju inte alltid, Skogsvitter. Och även om vi använde tygblöjor själva och aldrig hade problem med röd rumpa så är även det en sanning med modifikation att det är ett säkert kort, eftersom fuktiga tygblöjor kan göra rumpor röda om nätterna. Vi blev t ex tvungna att köra pappersblöja nattetid av denna anledning.

• Finis

Pampers läcker inte för att dom sitterdåligt utan på själva blöjan på för att den inte rymmer allt på natten. Jag byter inte på natten. På dan byter jag ofta men på förskolan byter dom när dom byter.

Tygblöjor orkar jag inte hålla på med. Finns säkert något alternativ som inte gör hennes rumpa röd och som inte läcker. Får fortsätta min jakt.

Svar på tråden Blöjhjälp behövs