• Elisie

Hur fungerar mens och äl för er? Hjälp mig!!

Hej!

Jag har haft hemskt oregelbunden mens och har fått höra då jag gått på utredning att jag kanske har äl ett fåtal gånger år.

Nu har jag haft mens nästan varje månad i ca 1 år. Jag har alltid blött länge ca 2 veckor.
    Tänker vara specefik nu... 

De börjar med lite ljusbrun färg och färgen blir brunare och brunare vart efter dagarna går och de blir tillsist brun/rött och sen bara rött och rätt tjock konsistens i någradagar tills de avtar på ungefär sama sätt de börjar, dessa dagar då de är rött kommer de lite mer än då de är brunt och jag behöver då använda binda. Sen när de börjar avta igen så blir de som när de börjar. Men så när jag tror att de är snart slut på den gången så kommer de igång igen fast då rött och ofta lite mer mängd rött och de är lite slemigt i konsistensen, detta håller då i sig i ca 3-5 dagar tills de avtar.

Jag funderar då när kan jag ha äl? ja vet att jag kan testa med test. Mor min sa att du kanske har äl när de börjar sådär lite då? och sen börjar mensen! Den tanken har slagit mig oxå men jag känner aktivitet i nedredelen av magen ca 8 dagar innan de bruna börjar ibland kommer de även slem nån dag oxå.

Jag hoppas verkligen att detta är min äl och inte då de kommer brunt.. för vem vill ha sex då? ja menar jag skulle ju göra de men karln min.. nja de tvekar ja på att han är så sugen då.

Hur har ni de?

Jag har tänkt låta bli äl testen just för att inte fundera så mycket då jag testade för några år sen och mådde dåligt. Men idag ser min livssitvation annorlunda ut och jag är mest nyfiken på om de ger nått utslag och om de är innan de bruna kommer som jag hoppas eller om de är när de bruna kommer som jag har äl, om jag har någon.

Idags läget planera vi inte att skaffa barn men då jag vet hur de är för mig så vill jag samla på mig all information och vetskap om hur de är och fungerar så mycket som möjligt.            

Svar på tråden Hur fungerar mens och äl för er? Hjälp mig!!