• Mine18

Vi blivande undersköterskor som plussat! =)

Hej!
    Tänkte det hade varit roligt att träffa andra blivande mammor som just nu har påbörjat, pluggar eller precis avslutat sin utbildning.
    Själv utbildar jag mig på komvux, är just nu i vecka 5+1, och bf är planerat till 3 april, skolan vet jag inte riktigt, mellan april- juni beroende på hur snabb jag är.
    Jag studerar på distans så hade vart roligt att ha någon att reflektera lite med, både om plugget och graviditeten förståss ;) :)   
    Kram!!

• Svar på tråden Vi blivande undersköterskor som plussat! =)
  • LoverBambi

Jag är gravid i vecka 27. Jag är färdig uska nu i november, samma vecka som ja har bf!
    jag gör praktik mina 5 sista veckor.. Sk bli spännande!

• Mine18

Åh härligt ! Hoppas du kan göra praktiken de sista veckorna! Håller tummarna :)
    Vet du nåt om vad fp grundas på eftersom du studerat (antar jag) hela graviditeten? :)

• LoverBambi

Min sgi e skyddad. Jag har en son på 2,5 år. Å efter mammaledigheten har ja jobbat samt pluggat.
    Detta är mitt 4 e barn:)

• Mine18

Jaha okej :) åh va mysigt det låter! :)
    Då är det bara för mig att ta kontakt med försäkringskassan på måndag ;)

• alltiiiing

Hej hej!
    Bf den 4/3 här.
    Jag pluggar till undersköterska på omvux och blir klar i maj 2013, men som tur är så är sista terminen på distans.

Skrattande

• Mine18

Hej grattis! :) då ligger vi ungefär lika :) hur ska du göra med sista månaden där då? :) vad har du tänkt dig?:)

• alltiiiing

Jag har tänkt att jag går klart till maj förhoppningsvis så får jag en bra graviditet och förlossning.
    Sen så kan man alltid prata med lärarna så ordnar det sig. Fördelen är ju att det är distans då man gör mycket hemma :)

Hur har du tänkt?

• Mine18

Okej :) Ne jag vet inte riktigt eftersom jag redan gjort alla teoretiska kurser och bara har praktiska kvar så kan jag ju inte praktisera efter bf, så får se om de går att lösa med skolan annars får jag helt enkelt göra det efter ledigheten :)

• alltiiiing

Jo precis, det brukar väl oftast lösa sig så man kan göra praktiken före :)

nu i två terminer så har vi haft praktik bara några veckor efter att vi har börjat, så hoppas på samma till nästa termin då hinner jag med den oxå :)

Svar på tråden Vi blivande undersköterskor som plussat! =)