• Solveig og Kosinus

Enormt sockersug!!!!

Jag fick mitt andra barn för fyra månader sen och tack vare bra ämnesomsättning och kanske amningen så gick jag ner graviditetskilona snabbt. Ligger nu på ett kg under startvikt, bmi på 21.

Detta gör att jag ger mig själv tillåtelse att äta godis hela tiden. Vaddå, det påverkar ju inte vikten liksom. Men det kan ju inte vara nyttigt i längden och när jag slutat amma så kommer jag säkert att gå upp en massa.

Hur ska jag bryta detta? Nån som kan peppa mig? Jag tänker på godis ooch kakor halva dan!!! Hjälp!

• Svar på tråden Enormt sockersug!!!!
  • NollÅtta

Tänk på att även om det inte syns utanpå, dvs att du går upp i vikt, så mår inte kroppen alls bra av att bli fullproppad med socker. Försök hålla dig till godis/kakor 1 dag per vecka. Skitsvårt i början, jag vet, jag hade också ett sockersug som hette duga för ett litet tag sen.

Men sluta bara rakt av, se till att du inte har något hemma! Första dagarna är skitjobbiga men sn blir det lättare o lättare och till slut är sugen borta
    Socker funkar som knark vettu, väldig beroendeframkallande 

• Lena

shop express så slipper man godiset i kassan.

Om du äter regelbundet är det lättare att skippa godiset

• Flisan79

Är likadan när jag ammar. Försöker nu ta tag i det då det är dags att sluta amma. Först brukar jag byta ut sötsakerna mot något bättre substitut, nu tex vattenmelon. Sen byter jag ut det mot tex en kopp te. Är värst första 3 dagarna, sen blir det bättre.

• Solveig og Kosinus

Tack för svar!

Så om jag står ut i tre dar så blir det lite bättre sen? Sitter just nu och äter kex. Fattar inte hur jag ska kunna låta bli.

Jag är ju helt avhängig!

• Flisan79

Det är svårt att tro men ja, 3 dagar ca och för vissa en vecka kanske. Sen inser man plötsligt att man inte tänkt på godis på ett tag.

Svar på tråden Enormt sockersug!!!!