• Svar på tråden Jag tror inte du vågar läsa min blogg!
  • Flo

Vart kommer du ifrån? 

Jag tycker inte att bloggen når ut till FL-folket, den är mer personlig, dvs en blogg för släkt och vänner.

• luni

ja men de gör väll de flesta bloggar! men tack för tipset

• luni

ge mig tips då!!
    vad vill ni läsa om?

• Mithra

Skriv långa bilder, lägg gärna in färska bilder vid varje inlägg. Skippa snacket om att unga föräldrar är lika bra, det går inte riktigt hem. (Jag är själv ung förälder, fick barn som 16åring). När man börjar hävda sig och säga saker att man är lika bra trots att man är ung så söker man men bråk och att man ska bli stor bloggare pga sin ålder som förälder.

Nu har jag iofs bara sett några inlägg, men går ni aldrig ut? Bild på en promenad är ju trevlig. Kanske att man sitter ute i solen (självklart ska inte små barn vara i solen, men du fattar). Lite videos på utveckling, leenden etc. Glad

• Mithra

Skriv långa inlägg, ska det givetvis stå. Haha. Lite trött i mössan.

• Flo
    luni skrev 2012-08-02 00:14:40 följande:
    ja men de gör väll de flesta bloggar! men tack för tipset
    Det beror ju helt och hållet på. 

Vad är syftet med din blogg?
    Riktar du dig till utomstående eller nära?

Som det är i nuläget är detta en familjeblogg, vilket de allra flesta bloggar är, då många har bloggen i syfte att visa upp sin vardag för släkt och vänner. Om du vill rikta dig till fler läsare får du skippa allt familjeprat och bebisbilder. Missförstå mig inte nu, din dotter är söt, men som utomstående har man inget intresse av att läsa att din dotter lärt sig krypa, att hon fått en förkylning eller att du och din man varit tillsammans 3 år (till exempel). 

Så ja, de flesta bloggar är "familjebloggar" men oftast är ju det poängen! Eftersom du länkar din blogg här tar jag förgivet att du inte har den för att din mamma som bor 50 mil bort (också exempel) ska kunna följa er vardag. Variera dina inlägg lite, Mithra gav bra förslag
  • Sapato

Tyckte inte den var så kul för mig som utomstående men himla söt dotter

• Ellan92

jag tror inte att jag vill läsa din blogg .

• Flo
    Ellan92 skrev 2012-08-02 19:01:25 följande:
    jag tror inte att jag vill läsa din blogg .
    Vilken tur att vi alla har en fri vilja då! 
    Lite onödigt dock att kommentera det, på vilket sätt hjälper det TS?
Svar på tråden Jag tror inte du vågar läsa min blogg!