• Stallion44

Passar röttvin som present? Hjälp!

Hej,

Imorgon kommer jag att träffa en tjej för första gången och vi ska träffas hemma hos henne.
    Nu skulle jag vilja veta vad man ska ha med mig som present när man besöker någon hemma för första gången?

Jag tänker egentligen på två alternativ, en flaska röttvin eller jag kan baka goda kakor! Alltså jag tänkte så här att det låter kanske inte så rimligt att man åker dit med en flaska röttvin, eftersom det blir på Onsdag! Är det verkligen så?

Jag är helt osäker vad ska jag göra med det, eftersom jag är inte Svensk och är ganska nu här i Sverige! Så ge mig några tips goda folket?

Tack på forskott

• Svar på tråden Passar röttvin som present? Hjälp!
  • JAG är BÄST

En flaska rödvin är aldrig fel att få vare sig man dricker rött vin eller inte. Hon kan alltid bjuda bort om hon får främmande.

Så satsa du på en flaska rödvin du. 

Kanske en sommarbukett? 

• JAG är BÄST
    MeNoLike skrev 2012-07-31 23:13:02 följande:
    Jag skulle mer ha uppskattat egenbakade kakor

Hon kanske inte äter gosaker så jag skulle akta mig för sånt om jag inte kände vederbörande innan.
    Nu är det ju TS första träff,, så en flaska vin eller en bukett med blommor. 
  • Loriyana

En flaska vin är helt ok. Hon behöver ju inte dricka den direkt utan spara den till en annan gång.

• La Lola

Jag hade innerst inne blivit besviken över vinet för jag dricker inte sånt.
    Kakor äter jag dock mer än gärna.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Stallion44

Egentligen det blir kanske lite svårt om man bakar kakor samma dag! Så en flaska röttvin låter rimligare för just det tillfället.

Ska man slå in flaskan eller?

• Jeff

Vinet är ok om du vet att hon dricker vin.

• MeNoLike
    JAG är BÄST skrev 2012-07-31 23:14:21 följande:

Hon kanske inte äter gosaker så jag skulle akta mig för sånt om jag inte kände vederbörande innan.
    Nu är det ju TS första träff,, så en flaska vin eller en bukett med blommor. 

hon kanske inte dricker vin heller, ka´kor kan man också bjuda på.
  • Voluptuous Shalimar
    La Lola skrev 2012-07-31 23:18:10 följande:
    Jag hade innerst inne blivit besviken över vinet för jag dricker inte sånt.
    Kakor äter jag dock mer än gärna.
    Jag hade blivit jätteglad för vilket som. Att killen lagt tid och pengar på att antingen gå och välja en flaska vin till mig, eller bakat kakor. 

Dock äter jag inte kakor (gillar inte sötsaker - utom glass...) så hade jag ett val skulle jag välja vinet. Men som sagt skulle jag bli glad för båda. 
  • La Lola
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-08-01 11:22:19 följande:
    Sorry Lola, inte meningen att citera dig!
    Det är lugnt.
    Alla kan vi göra misstag, sa igelkotten och klev ner från rotborsten.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Voluptuous Shalimar
    La Lola skrev 2012-08-01 11:23:21 följande:
    Det är lugnt.
    Alla kan vi göra misstag, sa igelkotten och klev ner från rotborsten.
    HAHAHAHA!
Svar på tråden Passar röttvin som present? Hjälp!