• nelliesmamma87

kan jag få beviljad kejsarsnitt innan jag ens är gravid?

Har en dotter på lite mer än ett år och hade en hemsk förlossning som resulterat i ren förlossningsskräck! Vill aldrig göra om det igen. krystade i 2 timmar och fick en sfinkterruptur grad 3. jag har fått världens fobi över gynundersökning, kan ej ha tampong, sex gör skitont och börjar ofta blöda, svårt att hålla gaser, fortfarande väldigt öm där bak. Bara tanken på att föda barn igen gör mig svimfärdig. Kan man få beviljat snitt innan jag ens är gravid? Funderar på ett syskon men utan snitt så får det vara..

• Svar på tråden kan jag få beviljad kejsarsnitt innan jag ens är gravid?
  • 3 barns mamma84
    nelliesmamma87 skrev 2012-07-31 21:39:49 följande:
    Har en dotter på lite mer än ett år och hade en hemsk förlossning som resulterat i ren förlossningsskräck! Vill aldrig göra om det igen. krystade i 2 timmar och fick en sfinkterruptur grad 3. jag har fått världens fobi över gynundersökning, kan ej ha tampong, sex gör skitont och börjar ofta blöda, svårt att hålla gaser, fortfarande väldigt öm där bak. Bara tanken på att föda barn igen gör mig svimfärdig. Kan man få beviljat snitt innan jag ens är gravid? Funderar på ett syskon men utan snitt så får det vara..
    Svårt att säga men kan luta sig till snitt JA men då måste du prata med Bm om detta och med Läkaren på sjukhuset hälst en överläkare som bedömmer allt .

Jag hade som dig 2005
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Bebisfeb

Japp! Det kan man! Kontakta Mvc och berätta din situation så får du gå på aouroraklinik! Det var det bästa jag gjort, dock var jag gravid då, men ringde på en gång och sa att om jag inte blir beviljad snitt gör jag abort får skräcken tog över Allt! Där berättade barnmorskan att även kvinnor kommit dit innan graviditet två för att få veta om man kan få bli snittad! Jag blev beviljad snitt (din förlossning och komplikationer lät mkt värre än mina) kanske kan skilja sig från olika kommuner? Lycka till! Jag födde på Danderyd i Sthlm.

• Smasimo

Jag fick också en sfinkterruptur med första barnet, blev övertalad till vaginalförlossning med andra (vilket gick bra) men båda mina pojkar fick plexusskador på vänster arm så är antagligen trång över bäckenet. Så nu 3 barnet blir det snitt. Min Bm sa att numera blir alla som fått en sfinkterruptur beviljat snitt.

• nelliesmamma87

Okej tack för era svar!
     Ja det är hemskt att säga men får jag inte ett snitt så får jag hota med abort. Kan liksom inte ens få in en tampong utan att det gör ont.. Bara tanken att en hel bebis ska pressas ut igen ger mig nästan en panikattack.
    Jag tillhör Örebro, så det är väl dit jag får vända mig till. Vet inte hur givmilda de är med att ge mödrar snitt om man vill?

• yellow88
    nelliesmamma87 skrev 2012-07-31 21:39:49 följande:
    Hej! Jag hade en väldigt traumatisk förlossning med första barnet som slutade i kejsarsnitt, efter det mådde jag jättedåligt och var rädd för att genomgå en till förlossning, men vi ville så gärna ha syskon. Blev skickad till Bvc-psykologen och hon skickade en remiss till en läkare på förlossningen som jag fick träffa för att prata.. Hon beviljade kejsarsnitt vid framtida graviditeter, utan att jag var gravid. Blev gravid två veckor efter! :)
    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥
  • Idiial

Jag väntar mitt första barn, nu är jag 9+0 gången och jag är jätte rädd för förlossningen även om det är en bit kvar dit. Kan det vara så att om jag berättar för min barnmorska hur rädd jag är så kan jag få föda via kejsarsnitt?

• yellow88
    Idiial skrev 2012-08-11 00:06:04 följande:
    Jag väntar mitt första barn, nu är jag 9+0 gången och jag är jätte rädd för förlossningen även om det är en bit kvar dit. Kan det vara så att om jag berättar för min barnmorska hur rädd jag är så kan jag få föda via kejsarsnitt?
    De kommer skicka vidare dig till "AuroraBM" (finns med andra namn också) där du får prata om förlossningsrädslan, sen efter ett eller flera samtal tror jag det är en överläkare som beviljar, beroende på vad AuroraBM tyckte om anledningen till önskat snitt.. Så skulle det gått till för mig i alla fall, fast jag fick träffa överläkaren direkt.
    ♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥
Svar på tråden kan jag få beviljad kejsarsnitt innan jag ens är gravid?