• frågvis

Besafe bilbarnstol

Ni som har haft eller ni som har besafe iZi sleep, är ni nöjda med den stolen?
    Vi har den och jag är inte riktigt glad på stolens bälte som hela tiden snor sig. Nästan varje gång vi ska åka någonstans lär jag ordna till bältet först och det tar en evighet. Det är pilligt och knöligt.
    Bältet glider också lätt av sonens axel trots att det är väl åtspänt.
    Han har lång överkropp så det kan bero på det men samtidigt så är han 70 cm lång och väger 7.2 kg (9 månader) så han borde kunna ha den längre än så här.

Nästa stol blir ju besafe iZi kid då vi hyr av If men nu undrar jag om vi inte ska säga upp stolarna om nästa också ska krångla så. Ni som har haft iZi kid, har ni märkt av liknande problem? 

• Svar på tråden Besafe bilbarnstol
  • MammaTillEnStjärna

Vi har en BeSafe iZi Kid X3 till dottern som är 2 år. Vi är helnöjda med den

• Sisisisi

Byt till izikid så fort du kan. Den är säkrare än babyskyddet! Alla verkar vara nöjda med izikid Nackdelen är att den är så liten så ni bör köpa en större bakåtvänd stol när.den är urvuxen så barnet kan åka bakåt till 25 kg.

• Tallen

iziKid tycker jag är den bästa stolen i sin grupp och jag rekommenderar den varmt. Många små praktiska saker som att bältet flyttas med när man tar upp/ner huvudkudden, magneter som håller fast bältet på sidorna när man skall sätta barnet i stolen, flera lutningslägen på stolen m.m.

Vi har 3 olika stolar i iziKid- klassen (MaxiCosi, Akta Graco och BeSafe) och BeSafe är den jag tycker är bäst.

• frågvis

Att få höra att den är ganska liten känns rätt tryggt just nu. Ett litet plus i kanten eftersom att sonen också är rätt liten i växten för sin ålder. 
    Jag ska ringa redan nästa vecka för att få byta stolen efter att ha läst vad ni skrivit om den  

• aysn

Kan bara hålla med de andra. Vi bytte till IziKId när dottern var ca 8 månader och den har varit jättebra!

Svar på tråden Besafe bilbarnstol