• Pillemajsan

Arbetslös och graviditetspenning

Har precis fått veta att jag kommer bli uppsagd från mitt arbete med en månads uppsägningstid , alltså till 31 augusti men nu är det så att från och med 30 augusti har jag blivit beviljad graviditetspenning men hur blir det nu kommer jag inte kunna få det? Sen undrar jag även om det kommer påverka min inkomst när det gäller fp sen om den kommer sjunka?

• Svar på tråden Arbetslös och graviditetspenning
  • Xweroniqa

Hej. Försäkringskassans förädraavdelning har en egen sida här på familjeliv och även en facebooksida där man direkt kan ställa sin fråga till handläggarna. Fråga där iställer så får du garanterat ett bättre svar än här. ;)

• She is Me

Man kan inte få gp för ett jobb man inte har. Om du anmäler dig arbetssökande eller tar ut fp från och med du slutar så skyddar du din sgi

• Pillemajsan

Prata med fk hon visste inte så dom skulle återkomma men med Sgi sa hon att jag skyddar den om jag anmäler skriver in mig som arbetslös de hos arbetsförmedlingen.

• Pillemajsan

Nu har jag pratat med fk och jag kommer få graviditetspenning ändå eftersom beslutet fattats innan och jag kommer gå på gp innan anställningstiden gått ut och eftersom jag får gp skyddar den min Sgi

Svar på tråden Arbetslös och graviditetspenning