• Peternordquist

Har ni tjejer varit med om detta i mångkulturella områden? Videoklipp finns.

Hej!

Jag såg detta klipp om en filmstudent som gjorde ett slutprojekt om sexuella trakasserier från invandrarmän.

Lägg på minnet att detta är inte på kvällen när folk är fulla utan mitt på dagen av nyktra människor.

Muslimer vill att sina kvinnor täcker hud och hår så de inte ska attrahera män och slippa bli tackraserade, har de rätt?  

Klippet nedan:

http://www.mrctv.org/videos/trailer-documentary-sexual-harassment-belgium
  • Svar på tråden Har ni tjejer varit med om detta i mångkulturella områden? Videoklipp finns.
  • Peternordquist

Jag kan tillägga att jag spelar fotboll, i laget finns det många muslimer och deras attityd mot tjejer är hård. Visst, är man flera killar i grupp så blir det en viss mentalitet, men med dessa muslimer är den speciell och hårdare.

Bland annat så ser de svenska tjejer som horor. Nästa samtliga, enligt de har de planer att knulla runt med "hororna" och sedan gifta sig med en "ren"(oskuld) muslimsk tjej. Det skrämmande är att de är seriösa.

• Mara

Vad har filmklippet med muslimer att göra? Det framgår ju inte viken religion dessa män tillhör.  

• Peternordquist
    Mara skrev 2012-07-28 00:07:10 följande:
    Vad har filmklippet med muslimer att göra? Det framgår ju inte viken religion dessa män tillhör.  
    Ok, det var lite dåligt, jag menar de som är från mena-länder och det är oftast muslimer. 
  • Mara
    Peternordquist skrev 2012-07-27 23:58:48 följande:
    Jag kan tillägga att jag spelar fotboll, i laget finns det många muslimer och deras attityd mot tjejer är hård. Visst, är man flera killar i grupp så blir det en viss mentalitet, men med dessa muslimer är den speciell och hårdare.

Bland annat så ser de svenska tjejer som horor. Nästa samtliga, enligt de har de planer att knulla runt med "hororna" och sedan gifta sig med en "ren"(oskuld) muslimsk tjej. Det skrämmande är att de är seriösa.

Jag kan tillägga att jag har gått i skolan. I den skolan jag gick i fanns många killar med liknande attityd gentemot tjejer. De killarna var garanterat inte muslimer. Vad säger det dig?
  • Peternordquist
    Mara skrev 2012-07-28 00:16:24 följande:
    Jag kan tillägga att jag har gått i skolan. I den skolan jag gick i fanns många killar med liknande attityd gentemot tjejer. De killarna var garanterat inte muslimer. Vad säger det dig?
    Ok, tråkigt att höra att de hade den attityden. Att det inte är muslimer spelar väl ingen roll, lika illa för det.

Jag berättar bara mina erfarenheter. 
  • Mara
    Peternordquist skrev 2012-07-28 00:18:27 följande:
    Ok, tråkigt att höra att de hade den attityden. Att det inte är muslimer spelar väl ingen roll, lika illa för det.

Jag berättar bara mina erfarenheter. 

Jag trodde att den här tråden gick ut på att peka ut invandrarmän i allmänhet och muslimska män i synnerhet.
  • Peternordquist
    Mara skrev 2012-07-28 00:22:55 följande:
    Jag trodde att den här tråden gick ut på att peka ut invandrarmän i allmänhet och muslimska män i synnerhet.
    Självklart inte, MEN det finns en attitydskillnad, en annan kvinnosyn bland "invandrade" muslimer eller mena-folk om man ska kalla de för det då de inte behöver vara troende muslimer.
  • Mara
    Peternordquist skrev 2012-07-28 00:28:55 följande:
    Självklart inte, MEN det finns en attitydskillnad, en annan kvinnosyn bland "invandrade" muslimer eller mena-folk om man ska kalla de för det då de inte behöver vara troende muslimer.

Det är ingen som har berättat för dig att du är duktig på att generalisera?

- Alla överviktiga har en osund levnadsstil.
    - Tjejer är bara kompisar med fetare tjejer så att de kan känna sig smalare.
    - Muslimska män har en dålig kvinnosyn.

Vad ska din nästa tråd handla om för generalisering/fördom?     
  • Peternordquist
    Mara skrev 2012-07-28 00:37:57 följande:
    Det är ingen som har berättat för dig att du är duktig på att generalisera?

- Alla överviktiga har en osund levnadsstil.
    - Tjejer är bara kompisar med fetare tjejer så att de kan känna sig smalare.
    - Muslimska män har en dålig kvinnosyn.

Vad ska din nästa tråd handla om för generalisering/fördom?     
    Haha. Nej det handlar inte om generaliseringar och fördomar. När jag orkar ska jag länka mer fakta på det jag säger.
  • RosaBabyfilt

Jag bor i ett invandrarområde och har bott här både när jag inte bar slöja, sedan när jag bar slöja, och snart kommer jag att ta av mig slöjan (inom ett halvår åtminstone).

Jag har märkt, och av vänner hört, flera olika tendenser hos invandrare här i området och i andra invandrarområden. Jag är självklart inte rasist utan pratar bara om de kulturella skillnaderna, att jag tror att svenska män i Sverige kan bete sig som svin men de flesta är vana vid att se lättklädda tjejer utan att se dem som horor, medan invandrarmän överlag är vana vid att se tungt klädda kvinnor och ser därför de flesta lättklädda tjejer i Sverige som lösaktiga :) Men det finns ju många invandrarmän som helt enkelt inte kunde bry sig mindre utan sköter sig själva och respekterar andra. Personligen har jag dock stött på mest uppvaktning och påträngande från invandrare före svenska män.

Lite nervös är jag för att ta av mig slöjan en dag här, det kan jag lova. För när jag är ute och ser mig omkring ser jag inte särskilt många utan slöja, de flesta utan slöja är iranier och så några äldre svenska kvinnor. Men unga svenska kvinnor finns knappt, och unga kvinnor utan slöja är rätt sällsynt det med. Jag gissar på att jag kommer undvika att vara ute när det börjar bli mörkt och skynda mig från bussen hem de dagar det hunnit bli mörkt.

För slöjan är ett skydd i invandrarområden, medan jag i centrum känner mig tryggare utan slöjan. Ändå är slöjan ett påfund invandrare mer än svenskar stöttar.

Angående inviter och ogenerade förslag så har jag inte varit den som svarat på sådant. Om någon har följt efter mig och sagt något, eller föreslagit något, så har jag låtsats som att det regnar eller låtsats som att han sade det till någon annan och inte till mig. Oftast ger de sig direkt då och tjatar inte. Men undrar om man har sådan tur som jag haft hela tiden, eller om det kanske skulle bli så att någon förföljer en till en mörk gränd en dag?

Nä, slöjan är inget jag kommer att behålla. Jag kräver mer respekt för mig själv än att jag ska lägga skulden på mig och täcka mig från topp till tå och svettas floder medan folk ute stirrar på mig ändå för att jag är lång, svensk och vacker. Jag har ju ett barn med mig oftast, jag litar på att min dotter kan få folk att bli mer avståndstagande särskilt här i ett invandrarområde där mammor är rätt ointressanta om det finns andra att välja mellan :)

Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't need, to impress people they don't like. - Will Smith
Svar på tråden Har ni tjejer varit med om detta i mångkulturella områden? Videoklipp finns.