• karro72

min lill tjej e utsatt för mobbing: enligt min mening:

Hej.
    vill bara ,skrika av mig lite.

MIN LILL TJEJ E UTSATT FÖR MOBBING: ENLIGT MIN MENING:

min lil tjej, 7 år, har skola och fritid i byn vi bor i. men  nu under sommaren så är det hopaslagning som gäller och transpotera sig till en annan by för fritids när man ska jobba.

har varit lite turbulen i skolan i vår by, nu säger jag inte min lill tjej e helt okyldig, hon kan oxå. men så pass mycket vet jag, mobba någon gör hon inte. för de vet hon är fel.

börja med att hon kom in is kolan i 6 år förskola, när dom hade gymnastik, så hade dom det med 1 klassarna samt 2 klassarna. när det var dax, för duscha efter gympan, fick hon höra fyy fan vad du är äklig, ful och fet. vi håller efter maten för tösen samt med socker och sötsaker, för honhar anlagen till bli kraftig. men nu till problemet, är att tjejen har problem med astma går nästan kroniskt på Kortison behandlingar, i med det så samlar hon vätska i kroppen och med det så har hon blivit kraftig.

läkarna säger det tar soin tid blir bättre med tidne hon blir äldre, vi akiverar henne i fotbol, golf, samt ridning, vilket hon älskar övar allt annat. det funkar bra när det funkar.

men sen nu när hon började som 6 åring på skolan, får hon höra detta av 1 och 2 klassarna, Hon berättar det någon dag senare, vad som blivit sagt, frågade henne om fröknarna hade sagt till barnen, men nej de hade dom inte enligt dottern då, vad jorde fröknarna då, tyckte bara jag skulle strunta i det enligt lill tjejen.

tog upp det med fröknarna, enligt dom hade dominte hört eller sett något av detta, ska kolla detta och prata med dom inblandade barnen. De hade dom gjort, och dottern fick en ursäkt från dom som hade gjort det.

nu börjas det igen, kanske en pettitess sak, vad vet jag men tycker inte det, har pratat med personal, samt rektorer, kräver en utredning på detta.

fritids på en annan ort på grund av ihopslagning, då händer detta, ska hämta tösen efter jobb, hittar inte hennes väska den var gömd, frågade hennen var har du gjort av den, vet inte mamma, den hängde här sis jag kollade, leta som en idiot hittade den, gömd bakaom massa storea kuddar, sen visar det sig gosehunden var puts borta, hittar den utslängd genom ett förster i rabatten, frågade henne om hon hade gjort det, nej enligt henne, den låg i min väska, letar efter, hennes kofta, borta, var e den jag vet inte mamma, säger hon hittar den l¨ång om länge inne på toaletten ner kissad och ner polad på toaletten, slutar med att dom som hade gjort de fick ta den med sg hem och tvätta den så fröken till om. kolade igenom hennes väska., Astam inhalatorn är borta. ja då låg den ner gömd i bland lånekläderna, tog fgör fanke en hel 1 timme innan man km hem, och tjejen helt förstörd, varför gör dom på detta viset mamma. vad ak man säga, dom e dumma eller, enda jag kan säga är dom har inte bättre för sig. ville ha telefon nummeren till dessa föräldrar till barnen, men de vägrar skolan ge ut vi hanterar detta och skötter detta, sammma svar från rektorn  och fröknar.

min fråga är vad hade ni som föräldrar gjort.

• Svar på tråden min lill tjej e utsatt för mobbing: enligt min mening:
  • LillaNovaK

Stackars din lilla tjej! Fy att bli trampad på så!

Men det verkar ju onekligen som omkom har en fantastisk mamma som står på sig och kräver förbättring.

Är det samma barn som är elaka eller det är nya?

• karro72
    LillaNovaK skrev 2012-07-26 23:35:46 följande:
    Stackars din lilla tjej! Fy att bli trampad på så!

Men det verkar ju onekligen som omkom har en fantastisk mamma som står på sig och kräver förbättring.

Är det samma barn som är elaka eller det är nya?
    nej det var 3 olika barn på hennes riktiga skola som håller på med henne, nu var där 2 andra barn från den andra skolan som håller på, blir så jävla trött på det, de gör ont i mig, att hon blir ledsen, vi har bott här uppe i 1 år och 3 månader dottern sä
    ger hela tiden mamma jag vill tillbaka där vi bodde innan, till mina kompisar jag saknar allt. ärligt talat, hade gärna gjord detta gör henne redan idag. men jobbet, gör att vi måste vara här nu.
  • SannaB83

Kanon att du tar tag i det här nu. Själv fick jag inget stöd eller hjälp är jag var utsatt för mobbning. Kan du inte vara med din dotter i skolan ochse hur de andra uppför sig! Försök och fixa fram nummer till barnen så att ni eventuellt skulle knyta kontakter med do Barnen bättre, som att bjuda hem dom så de får lära känna din dotter. Mobbning sätter djupa spår, är 30 idag och har svårt för människor efter allting. Hoppas det ordnar sig för er!'m

• karro72
    SannaB83 skrev 2012-07-26 23:51:58 följande:
    Kanon att du tar tag i det här nu. Själv fick jag inget stöd eller hjälp är jag var utsatt för mobbning. Kan du inte vara med din dotter i skolan ochse hur de andra uppför sig! Försök och fixa fram nummer till barnen så att ni eventuellt skulle knyta kontakter med do Barnen bättre, som att bjuda hem dom så de får lära känna din dotter. Mobbning sätter djupa spår, är 30 idag och har svårt för människor efter allting. Hoppas det ordnar sig för er!'m
    försöker, jaga fatt nummer, även min man gör det, men skolans policy lämnar inte ut tele nummer, vi sköter och fixar detta efter som de hände under fritis tiden. vet oxå själv hur det känns, skolan var ett helvete rent ut sagt,avskydde den helt och hållet.
  • Meland

Har ni inte fått en skolkatalog i våras? Där står namn och telefonnummer på alla barn som går på kommunens skolor, det får mina barn varje år

• karro72
    Meland skrev 2012-07-27 00:27:29 följande:
    Har ni inte fått en skolkatalog i våras? Där står namn och telefonnummer på alla barn som går på kommunens skolor, det får mina barn varje år
    jo vi har fått någon skol katalog men vet inte vad ungarna heter varken lärare eller fröknar eller någon rektorer uppger namnet heller på barnen, tjejen vet inte vad dessa barn heter som är på den andra skolan.
  • Meland

Men din dotter kanske vet vad barnen heter i förnamn och då är det bara att ringa ronder till alla föräldrar med de barn som heter så ( det hade jag gjort) eller så får du sitta i din bil och vänta tills du ser att någon av de barnen blir hämtade, det besväret hade jag gärna gjort mig för mitt barn. Sen så tror jag att skolan inte får ge dig de svar som de gav dig, för du har rätt att kräva ett samtal med rektorn och föräldrarna till de barnen, och går inte de med på det då kan du anmäla skolan... Vet inte om du hört om det barnet som anmält sin skola i Jönköping och vann...

• karro72
    Meland skrev 2012-07-27 00:40:46 följande:
    Men din dotter kanske vet vad barnen heter i förnamn och då är det bara att ringa ronder till alla föräldrar med de barn som heter så ( det hade jag gjort) eller så får du sitta i din bil och vänta tills du ser att någon av de barnen blir hämtade, det besväret hade jag gärna gjort mig för mitt barn. Sen så tror jag att skolan inte får ge dig de svar som de gav dig, för du har rätt att kräva ett samtal med rektorn och föräldrarna till de barnen, och går inte de med på det då kan du anmäla skolan... Vet inte om du hört om det barnet som anmält sin skola i Jönköping och vann...
    ja de e den ända vägen, bara så för grymmat frustrerande, får kolla om dom e kvar på fritids när jag hämtar henne i morgon, e på jobbet nu, jobbar nätter, så¨får ta en spion runda. luska lite mer med tjejen, har frågat henne flera gånger om hon vet vad ungarna heter, men då har hon bara svarat jag vet inte. nej den nyheten har jag missat helt och hållet var de om mobbing oxå då?
  • Meland

Ja det var mer en ungdom och det är några år sedan, i alla fall, så hade denna varit mobbad under en längre tid och personen vände sig till lärarna och rektorn flera gånger men inget gjordes, har för mig att detta pågick något år, personen orkade sedan inte länge och anmälde då skyllande och det lede till åtal och det i sin tur till skadestånd för personen... Gör så att du beger ett samtal med rektorn och föräldrarna får du då ett nej då hotar du med anmälan händer inget då heller då anmäler du... Har också haft ett bar som blev mobbad i 6 månader utan att någon i skolan märkt något fast jag pratat med den, sen 6 månades efter insåg och ingrepp en av fritids fröknarna som dessutom älskade min dotter och hon ordnade omedelbart ett mötte hos rektorn

Svar på tråden min lill tjej e utsatt för mobbing: enligt min mening: