• Sylten

Kraftig övervikt och viktväktarna online?

Är det nån med mycket övervikt som har testat viktväktarna online? Är det värt pengarna?

Jag har mååånga kilon att bli av med och har varit medlem tidigare men det är nog minst 15 år sedan och de har ju ändrat en del sedan dess.

Jag har svårt att ta mig på möten av olika anledningar men funderar på om det kan funka med onlinetjänsten. Och undrar nu om det finns likasinnade därute. Och med mycket övervikt menar jag 20 kg och mer... Självklart tar jag gärna åsikter från andra.

• Svar på tråden Kraftig övervikt och viktväktarna online?
  • Sannizen

Hej!
    Jag blev själv online-medlem idag. ;) Så jag kan ännu inte säga så mycket personligen. Men har en kompis som har gått ner 14 kilo på ca 12 veckor. Och det räckte för att jag nu skulle våga mej på detta. :)

• Vinterankan

Jag har inte mycket övervikt men jag är med i onlineklubben och är supernöjd. Vägde drygt 69 kg när jag gick med för några veckor sedan och nu väger jag drygt 65, har en målvikt på 59. Har aldrig bantat och var lite rådvill om hur jag skulle göra. Funderade först på dieter men då är det för mycket man måste offra så jag är väldigt nöjd med att kunna äta vad som helst så länge jag håller mig inom pointsen. Tycker det funkar jättebra med appen. Finns så mycket inlagt i den så om jag vill äta snabbmat så kan jag se exakt hur många points mc donalds hamburgare, subways mackor mm är. Och i affären om jag vill köpa en glasspinne så kan jag kolla direkt vad den har för points för att se om det är värt det (jag delammar och har 7 extrapoints varje dag så jag kan äta en massa godsaker ).

• The Ultimate Grizzy

Jag är med och tycker absolut att det är värt pengarna. 

• Sannizen

Idag har jag varit online-medlem i en vecka, och jag blev chockad när jag ställde mej på vågen i morse.. -1,7 kg! :)

• Vinterankan
    Sannizen skrev 2012-08-01 22:54:26 följande:
    Idag har jag varit online-medlem i en vecka, och jag blev chockad när jag ställde mej på vågen i morse.. -1,7 kg! :)
    Grattis.

Och för mig så har mjölken sinat så jag kommer få ta bort min delamningsinställning. Så hejdå till 7 extrapoints per dag. Vilket i praktiken innebär hejdå min älskade chokladglass Tungan ute 
  • vildaV

Hej! Jag har börjat idag! Det är mycket i början med att räkna och kolla vad man kan äta, men man kommer in i det. Gick själv ner 12 kg för ett antal år sen på 4 månader :) Hoppas på att jag kan lyckas igen.

• Aaliyah

Efter att ha varit med i VW ett antal gånger så kan jag säga att jag behöver komma iväg och väga mig på möte för att jag ska känna tillräcklig press på mig. Men det är ju jag.

• Vinterankan
    Aaliyah skrev 2012-08-02 16:57:04 följande:
    Efter att ha varit med i VW ett antal gånger så kan jag säga att jag behöver komma iväg och väga mig på möte för att jag ska känna tillräcklig press på mig. Men det är ju jag.
    Ja alla är ju olika. För mig funkar det här perfekt, är verkligen precis vad jag behöver. Men min sambo tycker att jag är lurad för att jag betalar för något som det finns gratisappar för. Men jag tror inte att de skulle funka för mig, de skulle precis som du säger om onlineklubben inte sätta tillräcklig med press på mig. 

Och sedan så älskar jag de små peppande meddelandena som jag får vid invägningen på söndagarna, de finns inte i gratisapparna Glad 
  • Sophiebysophie

Hej!

Tänkte höra hur det har gått för er?
    är ni nöjda med online tjänsten?
    Tänkte börja med Viktväktarna online efter min födelsedag som är på lördag, för då ska vi ut och äta gott :) Fyller 30 år. Behöver gå ner ca 20 kg, vill bli smal till sommaren, eller i alla fall få bort dom kilona jag la på mig med graviditet och fel ätande efteråt..  

Svar på tråden Kraftig övervikt och viktväktarna online?