Allt det här med föräldradagar osv...
Bebis är beräknad till den 7 Oktober.. Jag har Havandeskapspenning from. 10 augusti fram till 26 sept (eftersom man ju inte får havandeskapspenningen from 10 dagar innan beräknad förlossning..
1. Hur ska jag gå till väga med dessa dagar emellan den 26 sept och 7 okt? Jag har endast obetalda semesterdagar på jobbet nu, och det går ju endel kronor förlorade, om jag skulle ta ut obetalda dagar då?
2. Planering det här med föräldradagar. Då jag räknat lite smått, har min fundering varit att ta ut 4 dagar per vecka (alltså få ut ca 6000 kr varje månad), för att kunna spara dagarna. Min önskan är att vara hemma åtminstone fram till över sommaren 2013, men ev sen börja jobba ett par helger i månaden (jobbar som pers. ass.), då pappan till barnet jobbar inom industri och därför är ledig helgerna. Han vet heller inte hur mycket han kommer vilja vara hemma.
Men om det nu skulle vara så, att vi inte känner att pengarna riktigt räcker till och jag skulle vilja öka upp så att jag tar ut 5 dagar per vecka, är då detta möjligt?
Någon som har något tips?
Hur mycket dagar kan vara skönt att ha undansparat till senare?
3. Hur och när tycker ni att ska jag kunna meddela min chef hur länge jag kommer vara hemma? Jag vet ju aldrig hur det utvecklar sig, allting? Hon har väl ställt in sig på att jag kommer vara hemma åtminstone till över sommaren 2013...
Tack på förhand!