• elith

Sen ägglossning/Pergotime

Finns det fler där ute som fått senare äl med Pergotime? Jag väntar febrilt på att min äl ska komma är på cd 15 idag. Största ägget låg på 10 mm cd 13.

• Svar på tråden Sen ägglossning/Pergotime
  • elith

Verkar som det är ganska vanligt med senare äl vid pergotime?
    Hoppas det inte är helt hopplöst med att köra med äl test till helgen. Hoppas att ägget på 10 mm bestämmer sig för att växa till sig och släppa! Känner mig lite stressad då dom på gyn sa att jag bara fick äta pergo 3 gånger, så har isf bara en gång kvar då :(

• elith

Jag vet faktiskt inte, dom sa det att man äter normalt bara tre omgångar pergo, har inte diskuterat nå andra alternativ sen :/ väntar på att läkaren ska komma tillbaka från sem, v.32 så får man se vad dom säger då. Känns bara så ledsamt när inte vul visa nå större ägg efter en dubbelkur pergo, känns som att få äl är en omöjlighet då, när man läser om så många som haft stora fina just den cd. Och sen när han som gjorde vul lät så uppgiven i tonen "kan inte se att det kommer bli äl" känns det också verkligen som ett misslyckande :(

• che71

Jag fick ÄL först på dag 16-18 med Pergotime (hade i normala fall ÄL på dag 12-13), äggblåsorna släpper visst inte ägg förrän de är över 20 mm, o de växer ca 2 mm per dag sa min läkare.
    Men det är viktigast dagarna före ÄL.
    Lycka till!!

• Hjärtefröjd

Jag har ätit pergotime 6-7 månader i streck tidigare, och det har inte min läkare invänt emot...

Äggblåsor från 10 mm och uppåt växer nästan alltid till sig och ger ÄL. Ska du på något mer VUL eller kör du med ÄL-tester?

I juni när vi blev gravida efter 6 års försök såg läkaren förövrigt inte en enda stor äggblåsa den dag jag fick positivt ÄL-test, ändå plussade vi två veckor senare...

• elith

Jaså? Hm då ska jag ifrågasätta när jag kommer dit!! ;) nej inget mer VUL utan nu kör vi med ÄL tester istället. Tror du man kan testa fram mot helgen? Är på cd 15 nu.. Åh Gud va märkligt, men så fantastiskt!! :) önskar så att det kanske kanske finns en liten chans att äl vill infinna sig nu!!

• Kiiwii

Fick ÄL på dag 17 med pergotime. Utan pergon fick jag ÄL betydligt mycket senare, så för mig kändes det supertidigt

• elith

Okej! Gjorde du nå VUL för å se storleken på ägg? :)

• Kiiwii

Nej. Jag gjorde aldrig VUL. Lämnade bara blodprov för att bekräfta om Äl skedde eller inte! 

• elith

Ok! Ja jag får väl köra på med äl stickor då! Undra om man kan börja testa till helgen? På fredag är det ju iaf cd 17!

• elith

Jag började CD16 å håller på än, är på CD20 idag :(

Svar på tråden Sen ägglossning/Pergotime