• vacein

Sammanhängande avslag och mens?

Fick min dotter för snart 6 v sen och avslagsblödningen har blivit mer och mer som en brunaktig flytning. Tills igår vill säga då det började bli färskt blodblandat. Idag har det kommit lite mer. Kan man mensen sätta igång fast avslaget inte är "klart"? Jag ammar inte så det borde rimligen kunna vara så?!

Nån som vet?

• Svar på tråden Sammanhängande avslag och mens?
  • Sirendes

Jag helammade två glupska pojkar men likväl kom mensen tillbaka 6 v efter son nr 1 och 7 v efter son nr 2... Det är absolut möjligt! Tråkigt, hade hoppats på att slippa mensen ett tag men kroppens återhämtningsförmåga är fantastisk!

• pigglet

Så var det för mig också 2 av gångerna, trots att jag helammade! Så visst är det möjligt.

• LitenR

Undrar samma, födde för 4 veckor sen och avslaget hade avtagit riktigt mycke, tills igår då jag började känna av som mensvärk i ryggen och nu kommer det färskt blod och större mängd igen, och mensvärken är kvar

• pigglet

Å andra sidan är det jättevanligt att avslaget "kommer och går". Man i princip slutar blöda, sedan börjar det om igen. Fast kanske inte efter 6 veckor?
    Svaret får ni nog först nästa månad. Flört

• Butterflie

Födde min lilla flicka för 6v sen å i förrgår kom mensen, jätte riklig, blöder igenom den största tampongen på 40 min. Skit irriterande, man kan inte åka å handla eller göra nåt för det blöder så.
    vet inte om min avslag försvann helt eller inte, har haft gul slemmiga flytningar sen 4v tillbaka men innan det blödningar.

• LiLoLaLa
    vacein skrev 2012-07-21 23:58:37 följande:
    Fick min dotter för snart 6 v sen och avslagsblödningen har blivit mer och mer som en brunaktig flytning. Tills igår vill säga då det började bli färskt blodblandat. Idag har det kommit lite mer. Kan man mensen sätta igång fast avslaget inte är "klart"? Jag ammar inte så det borde rimligen kunna vara så?! Nån som vet?
    Precis så var det för mig TS! Fick det till och med konstaterat av en barnmorska.
  • Twizz

Butterflie

Sitter i samma båt! Usch jobbigt!

Prova tampong +en binda.. det funkade för mig när jag skulle iväg och handla ;)

• LitenR

Min "mensvärk" som jag skrev om här tidigare visade sig vara livmoderinflammation.. Ligger inlagd på sjukhuset sen igår..

• synthetical

Jag undrar också om detta.
    Födde sonen 23 nov med akut kejsarsnitt. Blödningen höll i sig i ca 3-4 v men nu har den kommit tillbaka.
    Blöder inte mycket men det är klarrött. Kan det verkligen vara mens trots att jag ammar? Ammar iof bara deltid.  

• Flickan och kråkan

Jag fick tillbaka blodigt avslag efter 6-7 veckor efter båda mina förlossningar. Efter första varade det i cirka två dygn, efter andra i cirka en vecka. Mensen kom 6 respektive 9 månader efter förlossningen. Mycket vanligt enligt min BM. Man vet inte vad det beror på men man tror att det kan ha att göra med ändrade amningsvanor hos barnet.

Svar på tråden Sammanhängande avslag och mens?