Pappans första 10 dagar? Han jobbar 2, ledig 1
Min sambo jobbar två veckor och ledig en på rullande schema. Hur blir det då om bebisen föds på hans lediga vecka? Börjar hans 10 dagar då, eller då han skulle ha jobbat? Tacksam för svar!
Min sambo jobbar två veckor och ledig en på rullande schema. Hur blir det då om bebisen föds på hans lediga vecka? Börjar hans 10 dagar då, eller då han skulle ha jobbat? Tacksam för svar!
Vad jag fattat det som så har man ju 60 dagar på sig att ta ut de tio dagarna, och om bebis kommer när han är ledig så börjar han ta ut dagarna när han skulle jobbat :) (om jag fattat det rätt..)
Det är 10 arbetsdagar
Vad bra, för jag kan behöva hjälp i början när jag är nyförlöst, då vi har en sprallig två-åring här hemma :)
Säg då att barnet föds på måndagen på hand lediga vecka. Då kan han ta ut 5 (ledig helgen) och sen 5 så att han är hemma nästan tre veckor då?
Stämmer
Ja, min man lyckades vara hemma 3,5 vecka på sina 10 dagar
Det är tio a r b e t s d a g a r...jag har karln hemma. 1,5 månad med hans skiftgång där de jobbar dygnsvis
Härligt att man får ha det så bra som man har det i Sverige iomed när man får barn :)
Det är väl dessutom nya regler nu från f-kassan att båda föräldrarna får ta ut f-dagar samtidigt de första 30 (?) dagarna?
Man får, under första året ta ut 30 dagar tillsammans :) så är ju ren lyx!
Sverige är bra :)