• Cassic

Naglar - gele eller akryl?

Ska för första gången fixa mina naglar men när jag ringde för att boka tid fick jag frågan om jag vill göra gele eller akryl naglar.

Vad är bäst? Eller vad är för- respektive nackdelar med det ena eller det andra?

Och hur ofta måste man göra om naglarna?

• Svar på tråden Naglar - gele eller akryl?
  • HejAlice

Visste dom inte svaret på det dit du ringde?

• Bäbiiis

Hej!

Gele är mer skonsam mot nageln, luktar inget vid nagelbygget. När man ska ta bort naglarna kan det enbart filas bort Nästan alla kan ha gele.

Akryl är starkare än gele, sliter mer på nageln och luktar starkt vid uppbyggnaden. Akryl kan man enkelt rå bort genom att lösa upp nageln med aceton. Vad jag har hört så kan inte alla ha Akryl? Därför är gele populärare.

Rätta mig om jag har fel :)

Jag är deprimerad nagelteknolog i gele (Ny inom detta)

Tiden för återbesök kan variera från person till person, man man rekommenderar mellan3-5 veckor :)

Gelenaglar är bäst enligt min åsikt ;)

• Bäbiiis

Hej!

Gele är mer skonsam mot nageln, luktar inget vid nagelbygget. När man ska ta bort naglarna kan det enbart filas bort Nästan alla kan ha gele.

Akryl är starkare än gele, sliter mer på nageln och luktar starkt vid uppbyggnaden. Akryl kan man enkelt rå bort genom att lösa upp nageln med aceton. Vad jag har hört så kan inte alla ha Akryl? Därför är gele populärare.

Tiden för återbesök kan variera från person till person, man man rekommenderar mellan3-5 veckor :)

• Malleh
    Bäbiiis skrev 2012-07-21 00:44:52 följande:
    Hej!

Det stämmer rätt bra med de jag har hört också.
    Gelenaglar ger även en finare glas i glitter om man nu har det i nagelbygget än i akryl som lätt kan se lite dassigare ut.

Även har jag hört i med att akryl är starkare är det lättare att få en allergisk reaktion om denne som bygger naglarna på fel sätt.

Sedan måste jag säga att gelenaglar är väldigt slitstarka. Jag har nu har haft mina sedan 11:e maj (vilket innebär att jag haft dem i över 10 veckor) och ingen tendens att vilja släppa och då har jag tyvärr varit väldigt dålig med nageloljan.
  • Malleh
    Malleh skrev 2012-07-21 00:52:31 följande:
    Det stämmer rätt bra med de jag har hört också.
    Gelenaglar ger även en finare glas i glitter om man nu har det i nagelbygget än i akryl som lätt kan se lite dassigare ut.

Även har jag hört i med att akryl är starkare är det lättare att få en allergisk reaktion om denne som bygger naglarna på fel sätt.

Sedan måste jag säga att gelenaglar är väldigt slitstarka. Jag har nu har haft mina sedan 11:e maj (vilket innebär att jag haft dem i över 10 veckor) och ingen tendens att vilja släppa och då har jag tyvärr varit väldigt dålig med nageloljan.
    Glans ska det stå inte, glas. Alltså det glittrar mer än akrylnaglar.
  • Tjolinti

Jag har gele och jag har alltid tyckt att dom ser fina ut än akryl men det är nog bara de jag har sett. Sen har jag också hört att akryl inte fäster så bra på alla? 

• Bäbiiis

Gelenaglar glänser väldigt mycket, och ja alla "tål" inte Akryl.

Jag har haft mina naglar nu i 5 veckor och inte ett enda släpp (förstärkning) dock en lagomt fin utväxt ;) Helfärgade rosa :)

• Malleh
    Bäbiiis skrev 2012-07-21 01:17:27 följande:
    Gelenaglar glänser väldigt mycket, och ja alla "tål" inte Akryl.
    Jag har haft mina naglar nu i 5 veckor och inte ett enda släpp (förstärkning) dock en lagomt fin utväxt ;) Helfärgade rosa :)
    Haha ja tur att jag inte hade färgad gele. Men du kan ju tänka dig utväxten på mina naglar efter 10 veckor.
  • Pissenisse

Akryl sitter stenhårt! Även när de suttit ett tag och blivit "fula" så sitter de stenhårt och är sjukt jobbiga att få av!
    Jag röstar på Gele, helt klart! Inte alls lika smärtsamt efteråt!

• Bäbiiis
    Malleh skrev 2012-07-21 02:30:40 följande:
    Haha ja tur att jag inte hade färgad gele. Men du kan ju tänka dig utväxten på mina naglar efter 10 veckor.

Haha jo då sitter ju gelen längst ut på nageln va? Kan tänka mig att dom växt en del, filat ner dem på längden något? :)

Mina börjar bli som klor, allt blir mycket svårare som att skriva sms (trycker på fel knappar) ;)
  • Irmeli

Gele säger jag med, finare och mycket mindre ont och skada om en nagel skulle gå sönder(akryl gör svinont)

Svar på tråden Naglar - gele eller akryl?