• Sötisa

Litauen

Hej, Jag och min man har efter diskussion med vår byrå kommit fram till att Litauen är det land som passar oss bäst. Vi har kort äktenskapstid så bl.a. Polen som vi hade ställt in oss på går inte längre. Litauen har ju ett lite speciellt sätt att förmedla och enbart barn från sn-listan i dagsläget. Jag skulle vilja höra andra berätta om erfarenheterna kring adoption från just Litauen. Hur länge väntade ni? vilka Sn kan det handla om? Barnens ålder? Någon som adopterat syskon? Ja, tusen frågor finns det.. Inboxa eller skriv i tråden, Hoppas på massor med svar:)

• Svar på tråden Litauen
  • RuJo

Hej

Vad kul att ni är inne på att adoptera från Litauen. Vi har adopterat två bröder därifrån. Vi är dessutom kontaktfamilj för Litauen. BFA har vårt telefonnummer om ni vill ringa är ni hjärtligt välkomna. Det kanske ni redan har gjort... det är svårt att se vem som döljer sig bakom signaturen... Vi vill gärna ha kontakt med så många Litauenfamiljer som möjligt!

• Sötisa

Rujo, tack för svaret! Jag har inte ringt:) men väldigt bra att veta. Vi har ju också syskonmedgivande och har sen vi börjat processen hoppats på att få adoptera två på en gång men vad jag har förstått är det få syskonadoptioner från Litauen..?!
    Du får gärna inboxa och berätta lite mer om allt, om du vill:)
    Jag tycker att det är lite dålig info/ respons och lite luddiga svar från bfa. Om vilja sn man kan förvänta sig, ålder väntetider mm mm. Det är ju en del frågor man ligger inne på:)

• Nican

För tre veckor sedan kom vi hem med vår son som kommer från Litauen. Du får gärna maila mig om du har frågor eller funderingar.

• Sötisa

Nican, vad underbart! Stort grattis!!!!
    Vi har mailat lite du och jag men jag har säkert mer frågor nu när allt lagt sig lite..

Svar på tråden Litauen