• Jag

ugnspannkaka!

Sen jag skaffade mig en varmluftsugn så har jag inte fått till min ugnspannkaka, spelar ingen roll hur länge jag har den i ugnen den varken reser sig eller blir klar utan den är degig fortfarande. Och då har jag testat på 50min och så lång tid ska det ju inte ta.

Så ni som har varmluftsugn, hur lyckas ni med ugnspannkakan? vad har ni ugnen på tex krävs ett annat recept eller vadå? 

• Svar på tråden ugnspannkaka!
  • Jag
    IsDimma skrev 2012-07-20 19:17:54 följande:
    Jag googlade och fick fram den här sidan. www.matklubben.se/matprat/tips_och_fraagor_fo...
    Hmm, ja blev ju inte så mycket smartare när ingen verkar ha haft nå prblem =/ sänker jag värmen och kör den i ugnen en kortare stund lär den ju inte alls bli klar om jag annars kört i högre värme och längre stund =/
  • Numminen

Jag har varmluftsugn och gör ugnspannkaka utan problem. Låter nästan som det är fel på din ugn. Funkar den bra annars? Vilken våning brukar du grädda på? Jag kör det mesta i mitten på min ugn.

• Jag
    Numminen skrev 2012-07-20 19:55:34 följande:
    Jag har varmluftsugn och gör ugnspannkaka utan problem. Låter nästan som det är fel på din ugn. Funkar den bra annars? Vilken våning brukar du grädda på? Jag kör det mesta i mitten på min ugn.
    Jo allt annat funkar kanon, bara ugnspannkakan som krånglar. Kör den på mitten. Detta blir nu 3e gången jag gör så får väl se hur denna blir =p
  • Jag
    Brockmadigan skrev 2012-07-20 19:51:54 följande:
    Kan du inte stänga av fläkten då?
    Öh, och hur gör man det och kan det vara bra?
  • The Green Witch
    Jag skrev 2012-07-20 19:04:35 följande:
    Så ni som har varmluftsugn, hur lyckas ni med ugnspannkakan?
    Ehm, jag låter bli att använda varmluftsfunktionen
  • The Green Witch

Kan tillägga att jag väldigt sällan använder varmluftsfläkten. Kanske om jag bakar en massa småkakor el. muffins och vill ha in fler än en plåt åt gången.

Annars använder jag ugnen på "vanligt sätt". Maten blir godast så.  

• MammaKajsa

Jag brukar börja med att ha ugnspannkakan i botten, för att efter 10-15 min flytta upp den till mittläge och låter den sen stå inne tills den får fin färg.  Kör med 225 grader och låter bli att köra varmluft.

Lycka till! 

• Eva hee

Hej
    jag har haft samma problem med min fläskpannka Obestämd
    Har inte kommit på en lösning än suck.

Svar på tråden ugnspannkaka!