• Alml

Mammor å Pappor i Västerbotten! :)

Jag är en tjej på 18 år (född -93 i okt) med en liten tjej på 4 månader som heter Ronja :) Är förlovad med min älskade sambo David oc ch vi bor med två hundar en katt och två kaniner i et hus mittimellan Umeå och Skellefteå :) Så finns de några unga föräldrar i Umeå eller Skellefteå som vill prata å kanske träffas? :) Vore kul med vänner som antingen är gravid eller redan fått sitt barn :) bara å skriva! :)

• Svar på tråden Mammor å Pappor i Västerbotten! :)
  • Sokkerflikkan

Hej,
    Jag är lite äldre än dig, men ser mig ändå som ung^^
    Är född 88 och väntar mitt första barn nu i januari :)
    Har försökt få tag på andra Umeå bor som är gravida eller har små barn men det har varit trögt.
    Jag bor mitt inne i Umeå med min sambo, han är född 83.

• Alml

Hej :) Jo jag har försökt jag med rätt så länge ! :) va kul grattis till graviditeten :) vilken vecka är du i nu? :)

• Sokkerflikkan

Man ska väl bara ha tur att någon inärheten råkar läsa det man skriver :)

Tack, jag går in i vecka 15 nu på måndag. Tiden har bara rasat förbi ^^

• Alml

Jo tiden går så himla fort! Jag kan inte fatta att tiden gått så fort att min lilla Ronja redan är 4 månader :) Känns som vi nyss kommit hem från BB ,är så glad min förlossning gick som den gick iaf:) åkte in vid 14:45 och 17;13 va hon ute :)

• Alml

vår lilla Ronja kanske man ska säga;) min sambo är född -92 å är en underbar pappa :)

• elina87a

Jag är lite äldre, men inte allt för gammal hoppas jag ;) Är 25 och är gravid i vecka 35. Bor i Skellefteå :)

• Alml

Nä inte alls för gammal ;) åh snart dax för dig då., första barnet eller ?.:)

• Sokkerflikkan

Tiden springer verkligen iväg, men det är bra. Iaf just nu ^^
    Jobbade du eller var du student innan Ronja kom in i bilden?

Har inte fb längre så kan tyvärr inte prata något där.

• Sokkerflikkan

Elina- haha nä jag tycker inte heller du var allt för gammal :)
    Gud va spännande^^ har allt gått bra för dig/er än så länge?

• Alml

Sokkerflikkan

Jag pluggade andra året på HR . var tvungen hoppa av mådde så jäkla illa spydde 3-4 gånger om dagen.och inge hjälpte :/ sen fick ja jobb i 8 månaden så.jobba ca en månad innan Ronja kom :) pluggar du? jobb ?.:)

• Sokkerflikkan

Alml- Huvva, jag är så glad att jag än så länge har sluppit alla typer av gravidkrämpor. Men jag ska nog inte ropa hej än, bara njuta :)

Va skönt att du kunde jobba iaf! Just nu simmarjobbar jag men pluggar eg. Åker tillbaka till skolan och kommer bara plugga ht. Sen hoppas jag kunna göra vt(som är den sista) på distans isf för att ta ut föräldradagar. Det känns dock väldigt motigt att åka tillbaka eftersom skolan är 40 mil bort och min kar kommer missa så mkt av graviditeten. Men det får gå fort!

• elina87a

Det är mitt andra barn, har en son på 3 år också. Och det är ju lite jobbigt nu när han vill ha en massa uppmärksamhet och jag har fruktansvärd foglossning, sammandragningar hela tiden och illamåendet ska vi inte snacka om :/ Men nu är det ju inte många veckor kvar tack och lov :)

Hur mår ni? :)

• Sokkerflikkan

Elina- förstår att det måste kännas lite kämpigt att ha ont. Speciellt då man vill finnas till å vara på bra humör för den andra. Ska hoppas det lättar för dig!

Jag mår hur bra som hellst. Har än så länge varit befriad från alla typer av gravidkrämpor :) ska hoppas det fortsätter. Är egentligen bara orolig för min rygg eftersom jag har diskbråck. Men vi får ta det som de kommer :)

• Alml

sokkerflikkan- okej ! vars går du i skola?

ja njut innan du bli allt för osmidig ;)

elina - åh jobbigt de måste vara , min sambo vill gärna ha ett barn till på en gång x) och ja vill oxå ha ett till snart men inte nu :) Saknar min gravidmage att känna henne röra sig och böka runt där inne. så mysigt! :)

• elina87a

Här är en bild från idag så det börjar bli tungt :/ Vill bara att bebis ska komma nu! Är i vecka 35. Storebror är helt fascinerad av magen och tycker det är jättekul när magen rör sig :)

• Alml

sokkerflikkan okej ! lät som ett komplicerat jobb x)

elina ; åhh , saknar min gravidmage nu ju :) så himla roligt att se magen "guppa" omkring å känna hur de rör sig :) vad tycket storebror om att de ska komma en litten bebbe då ? :)

• lillemmy

Jag är 18 år (94a) uppvuxen i skellefteå men bor nu i umeå med min sambo och vi har en dotter som blir  3 månader 7 januari 
    hon föddes 7 oktober 2012 :)  

Svar på tråden Mammor å Pappor i Västerbotten! :)