Hjälp mig! Mamma?
Hej,
jag har varit ihop med min pojkvän i 2 år nu och önskar så att jag inte behövde skriva det här, men orkar inte vara arg och upprörd längre.
Jag är 23 år och min pojkvän ca 10 år äldre. Han har ett barn som är 3 år som bor hos honom varannan vecka, barnets mamma bor väldigt nära oss. Barnets mamma är väldigt snäll mot mig, märker att hon försöker motarbeta vår relation men hon har aldrig sagt något otrevligt mot mig. Men, jag TÅL henne inte. Är trevlig när jag träffar henne såklart men jag känner sådan ilska, jag vet inte vad jag ska göra. Har försökt bjuda över henne på fika och liknande för att jag fattar att jag måste lära mig att tycka om henne men vet inte hur. Min kille har gått vidare från henne (hon blev lesbisk..) men jag klarar inte av att han pratar mer med henne i telefon varje dag, att de är så himla bra vänner, att hon bestämmer vad vi ska göra hela tiden (om barnet är hos oss ringer hon tex och försöker bestämma mat m.m.). Inte minst klarar jag inte av att han en gång älskat henne mer än världen, hon var det viktigaste i hans liv, så viktig att han valde att skaffa barn med henne.
Jag förstår att jag låter hemsk och att flera av er säkert kommer säga att jag borde göra slut. Men jag har redan övervägt det, vi har gjort slut 2 ggr men båda gångerna kommit tillbaka till varandra. Han är min själsfrände och utan honom orkar jag typ inte andas. Men jag orkar knappt andas med honom heller.
Hans barn är jättegulligt och tycker om mig. Men barnet är sååå bortskämt, han får ALLT. Jag själv växte upp med väldigt hård uppfostran och har otroligt svårt för att ett barn får vad som helst om barnet bara skriker tillräckligt högt (tex inne på en fin restaurang dit vi gick för att ha en "romantisk kväll")..
Alla mina vänner lever "livet", vi är unga och ute och dansar, reser och har inte många bekymmer. Deras pojkvänner är en del av deras liv och min är det bara någon gång i månaden. Jag anpassar mig varannan vecka till att bli en "förortsmamma" men när han inte har sin son är han så trött och vill inte göra något. Det är ju då jag vill att han ska anpassa sig och bli en "student/ungdom" med mig.
Jag vill vara UNG, älskar barn och skulle hoppa framför en bil för hans barn. MEN, jag vet inte hur jag ska klara det, jag vet att med honom kommer ett jävla stort kavalleri av barn, lesbiskt ex och hennes nya (som nu sagt att de vill köpa hus med oss - ALDRIG I LIVET).
Lång förklaring för att komma till det aktuella problemet.
Vi har pratat om att flytta ihop, vill inget annat än att bo med honom men jag kan inte fixa fram en lägenhet för tillfället pga massa omständigheter så enda möjligheten är att flytta in till honom. Han bor i en liten 2a där vi två sover mitt i vardagsrummet och hans son har ett stoort sovrum för sig själv. Jag vill bo med honom men jag vill inte vara ARG hela tiden, försöker hålla det inom mig. Vill inte såra hans son, det är världens finaste lilla kille. Men jag är ARG. ARG för att jag inte får vara på första plats, ARG för att jag kommer vara nummer 3 i hans liv (efter barn och ex känner att det är så himla orättsvist), ARG för att hans ex fick vara nummer 1, ARG för att jag inte får leva som en annan 24-åring, ARG för att mina vänners liv är så mkt enklare, ARG för att jag älskar honom, ARG för att jag inte kan hantera situationen, ARG för att jag vet att jag inte är det bästa för hans barn, ARG för att mitt liv blivit så komplicerat (allt annat i mitt liv har varit rätt enkelt), ARG för att alla mina vänner samt min familj inte fattar varför jag stannar (alla försöker få mig att lämna honom), ARG för att han inte förstår mig alls, ARG för att jag vill leva med honom, ARG för att jag inte vet om jag kan..
Väldigt lång, väldigt desperat. Någon som varit i en liknande sits och kan ge mig något bättre tips en någon bitter kommentar att jag borde lämna honom (fått för många redan och orkar inte få fler)..
/Lisa