• Anonym (Suck)

Vårdnadstvist the never ending story

Gift med en man som har barn och ligger i vårdnadstvist med ena av den och denna vårdnadstvisten har pågått i princip sen barnet föddes för 4 år sen...Dom överklagar om vartannat och jag har hitills inte blivit inblandad men ska nu vittna...Mot min vilja..Jag älskar detta barn men har börjat få stor motvilja för bägge föräldrarna helt ärligt..Jag har själv 2 barn och kommer aldrig förstå mig på detta med vårdnadstvist där föräldrarna kastar skit på varandra...Antar att jag är lyckligt lottad med ett normalfuntat x..

Den här vårdnadstvisten går mig på nerverna rejält och gnager på vårat förhållande och jag har från dag 1 sagt att jag inte vill bli inblandad,trodde väl i mitt stilla sinne att den då skulle ta slut nån gång men icke..

Finns det inget slut? Får dom hålla på hur länge som helst?

• Svar på tråden Vårdnadstvist the never ending story
  • Anonym

Teoretiskt kan de tvista tills barnet är myndigt.

• Anonym (Suck)
    Anonym skrev 2012-07-18 11:28:02 följande:
    Teoretiskt kan de tvista tills barnet är myndigt.
    Määän...Tack för ditt svar
  • Anonym

Vet en man som som hade 5 barn med sitt ex i åldern 1 - 13 år, han startade upp nya tvister om vårdnaden hela tiden, och uttalade att han tänkte hålla på tills barnen blev myndiga.

Du behöver inte vittna om du inte vill. 

• Tramsa

Ja, tyvärr kan de hålla på hur länge som helst.

Det är mycket olyckligt att det är på det viset, men å andra sidan så förändras ju livet hela tiden så det hade väl varit konstigt om man så att säga spikat en viss utgång i en vårdnadstvist och sedan hade den varat tills barnet blev myndigt oavsett hur omständigheterna förändrats.

Jag lider med dig. Jag levde i min förra relation i en liknande situation och till slut stod jag bara inte ut längre då hela vår tillvaro gick ut på att karlfan och hans ex inte kunde låta bli att strida om varje petitess de kunde komma på. Så jag tog mitt barn och flyttade. Det var nästan nio år sedan, barnet är nästan vuxet, och vad jag vet strider de fortfarande fast barnet de påstår sig vara så mån om inte bor kvar hos någon av dom längre. Hon stod inte heller ut till slut.

Svar på tråden Vårdnadstvist the never ending story