• Anonym (rådvill)

Barnet mår inte bra efter sommarumgänge

Barnet kom tillbaka efter sommarumgänge med pappan. Skulle ha varit två veckor men barnet kom naturligtvis tillbaka tidigare eftersom pappan, som skaffat en ny ung tjej, inte hade tid.
    Det finns vissa sociala problem och pappan är inte helt stabil. Vågar inte lämna ut mer än så på fl. Barnet som är fem år mår dåligt efter sommarumgänget. Är klängigt och gråtig och vill vara bebis. Vill inte svara på vad som hänt hos pappan. Säger bland annat att den nya inte är snäll. Har mardrömmar.

Jag har anledning till oro, så mycket kan jag säga. 
    Pappan har betett sig mycket underligt under en period igen och jag är inte den enda som reagerat.

Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?       Hjälp!

• Svar på tråden Barnet mår inte bra efter sommarumgänge
  • Anonym

Socanmäl och försök ta reda på vad barnet varit med om...peppkram

• Anonym (rådvill)

Men om man inte har några bevis? Familjerätten har alltid gullat med honom.

• Anonym
    Anonym (rådvill) skrev 2012-07-17 23:56:30 följande:
    Men om man inte har några bevis? Familjerätten har alltid gullat med honom.
    Fr och soc är skiljda enheter. FR har inte med socanmälan att göra.
  • Anonym (rådvill)

Jag har ringt anonymt till socialjouren. De vill ha mer att gå på och de säger att det är svårt nu mitt i sommaren. FÅr exmaken reda på om jag tar barnet till BUP-samtal? Exmaken har inga "kända" sociala problem. SKöter tydligen sitt jobb hyfsat och så.

• JAG är BÄST
    Anonym skrev 2012-07-17 23:55:03 följande:
    Socanmäl och försök ta reda på vad barnet varit med om...peppkram

Å varför ska man rusa till soc så fort ett barn inte mår bra??

Kan ju bara var så att barnet har lite svårt att acceptera pappans nya,,barnet är faktskt bara 5år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
  • Anonym (jokk)

Kan du fråga pappan hur de har haft det, om allt gått bra, om barnet kom bra överens med nya tjejen, om det hänt något särskilt när barnet varit där? Utan att låta anklagande eller säga att barnet verkar må dåligt över något som hänt, utan bara som om du undrar av nyfikenhet liksom, att du är intresserad i största allmänhet.. Så kanske du kan få en ledtråd om vad som pågått och vad de gjort?

Vad är det för "okända" sociala problem pappan har då?

• Anonym
    JAG är BÄST skrev 2012-07-18 00:33:22 följande:

Å varför ska man rusa till soc så fort ett barn inte mår bra??

Kan ju bara var så att barnet har lite svårt att acceptera pappans nya,,barnet är faktskt bara 5år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Fast att reagera så,är inte normalt..om allt var topp hos pappan.
  • Anonym (Mio)
    Anonym skrev 2012-07-18 00:54:14 följande:
  • Anonym
  • Anonym (rådvill)

om man läser min trådstart mellan raderna så framgår det att det inte är den nya tjejen som är problemet. probleet är att min son inte mår bra ochatt mitt ex inte är en stabil person.

• JAG är BÄST

Är du barnpsykolog?
  • JAG är BÄST
    Anonym (rådvill) skrev 2012-07-18 01:05:49 följande:

om man läser min trådstart mellan raderna så framgår det att det inte är den nya tjejen som är problemet. probleet är att min son inte mår bra ochatt mitt ex inte är en stabil person.

Reagerade sonen så då pappan inte hade nån ny kvinna vid sin sida?
  • Anonym
    Det kan man inte veta. Barnet kan ha saknat ts bara för att anknytningen till henne är större...
Svar på tråden Barnet mår inte bra efter sommarumgänge