• elith

Pergotime/PCO

Kändes först som att man inte har något på en sån här sida och göra när man inte har barn.. Men jag känner att jag måste få skriva av mig. Det finns så många fler än jag som längtar och försöker och försöker få ett barn. Jag är 22 år och har nyss fått veta att jag har PCO. Jag och min man har försökt att få barn i 3 år men inte lyckats. Har i flera år "kännt" att något är fel, många besök på gyn"allt ser bra ut, tänk inte så mycket på det så går det" jo tjena.... Kom till en privatklinik i maj, och fick domen direkt.. PCO. Fick Pergotime utskrivet och Primolut då mensen är oregelbunden. Första kuren gav inget resultat. Började igår omgång 2 av Pergotime dubbel dos. Känns så långt bort att det verkligen kommer fungera. Känner så frustration och vill bara veta nu nu nu! Finns det någon där ute som vill kasta över lite hopp på mig och dela med sig om det lyckats för er med dubbel dos Pergotime som har PCO?

• Svar på tråden Pergotime/PCO
  • Pepsi
    elith skrev 2012-07-17 09:19:14 följande:
    Kändes först som att man inte har något på en sån här sida och göra när man inte har barn.. Men jag känner att jag måste få skriva av mig. Det finns så många fler än jag som längtar och försöker och försöker få ett barn. Jag är 22 år och har nyss fått veta att jag har PCO. Jag och min man har försökt att få barn i 3 år men inte lyckats. Har i flera år "kännt" att något är fel, många besök på gyn"allt ser bra ut, tänk inte så mycket på det så går det" jo tjena.... Kom till en privatklinik i maj, och fick domen direkt.. PCO. Fick Pergotime utskrivet och Primolut då mensen är oregelbunden. Första kuren gav inget resultat. Började igår omgång 2 av Pergotime dubbel dos. Känns så långt bort att det verkligen kommer fungera. Känner så frustration och vill bara veta nu nu nu! Finns det någon där ute som vill kasta över lite hopp på mig och dela med sig om det lyckats för er med dubbel dos Pergotime som har PCO?
    Hej!
    Så som jag ser  det, så var det väl rätt skönt att få veta att du hade PCO, för att då kan du ju få hjälp med pergotime. Jag vet hur man känner sig, för jag har PCO jag med. En del dagar kan jag känna att vilken tur att de vet vad det är för fel för då kan de hjälpa oss, andra dagar känner jag mig så jäkla nere för att det känns som om man är ensammast i värden om det här.

Har själv ätit två omgångar med pergotime, första var en enkelkur och det gick inte. Fick äta dubbel efter det och det har gått vägen, fick utslag på ägglossningstestet för ca 2 veckor sedan. Så i helgen, kan jag testa om jag inte fått någon mens tills dess.

Om du vill kan du gå med i vår tråd, där finns tjejer som försökt länge men inte lyckats, det finns de som plussat och de som är på väg och plussa! Vill du så finns vi där.. :)

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m64443386.html

Hoppas det går bra med dubbelkuren!
  • elith

Gud va skönt det känns att det finns fler! Visst känns det skönt att veta vad som är fel å att hjälp finns att få! Känns bara du frustrerande att det skulle ta sån tid innan jag fick veta det jag egentligen visste. Hoppas det går vägen för dig ska hålla tummarna att du plussar i helgen!! ;)

• Pepsi
    elith skrev 2012-07-17 10:36:08 följande:
    Gud va skönt det känns att det finns fler! Visst känns det skönt att veta vad som är fel å att hjälp finns att få! Känns bara du frustrerande att det skulle ta sån tid innan jag fick veta det jag egentligen visste. Hoppas det går vägen för dig ska hålla tummarna att du plussar i helgen!! ;)
    Tack vännen!
    Tro mig, det finns fler än du! Men ibland känns det som man är ensammast i värden!
    Hoppas att du kommer över till vår tråd, där kommer du definitivt inte känna dig ensam!
  • VeronikaMary

Hej!

Jag kändes att det var något fel länge men vågade inte kolla upp det på grund av det,och när jag väll kolla upp det så fick jag rätt,har Pco o det kom verkligen som en käft smäll för mig o kände att det inte är någon idé att kämpa,men nu har jag ätit prover o Pergo time och kämpar för att bli gravid, även om det kanske inte blir något nu så känns det så bra att kommit i gång äntligen :)

Det jag ville säga är att även om det känna tungt o jobbigt så forsätta o kämpa för det kommer o bli enklare även om man viss dagar känner att allt är tungt o jobbig,även om vi får kämpa extra mycket så är det värt det i slut ändan.

Kram

Svar på tråden Pergotime/PCO