• Anonym

17 åring tillsammans med en 21 åring?

Jag har nyss börjat träffa en kille som är 21 år han är jättesnäll och en bra kille, tycker inte att man ska dejta en 21 åring om man är 17 år.
    men det är ju ändå bara 4 år emellan och jag är ganska mogen av mig, jag har vänner som är äldre än mig.
    tycker ni det är okej?

• Svar på tråden 17 åring tillsammans med en 21 åring?
  • Anonym (ja)

Om du och din kille trivs ihop ser jag inga hinder. 4 år är ingen stor ålders skillnad.

• Jenny123

Jag var 15 år när jag träffade min man han var 21 år och visst fick vi kommentarer om åldersskildnaden men älskar man varandra så... Nu har vi varit ihop 12 år gifta i 5 år har en son på två år och en liten som kommer i december:) nu märks inte åldersskildnaden alls. Jag säger kör på:))) och lycka till:)

• PojkMamma85

jag tyckier de är ok =) jag var 18 när jag blev tillsammans min make och han var då 23 =)
    Idag är vi gifta med 3 barn, och ska fylla 27 resp. 32. de är alltså 5 år mellan min make och mig, jag var 16 första ggn vi hälsade på varandra =)

Stirra dig inte blöind på åldern, trivs ni ihop och tycker om varandra så satsa =)   

• Thingvellir

Jag var tillsammans med en kille från att jag var 15 tills att jag var 17 - han var 4 år äldre, 19 till 21 alltså.
    Det är mest en fråga om personer, åldern var ingen skillnad för oss :) Vi växte bara ifrån varandra men är nära vänner än idag, när jag är 23 och han 27 :)

I make no sense
  • Kimmice

Jag var 19 då jag blev tillsammans med min nuvarande man, som då var 28.

Nej jag tycker inte alls att det låter farligt. Glad

• April barn

Det var väl ingen konstig åldersskillnad?

• rebeckan

Helt normalt som helst? Träffade min när jag var 16 och han 23, ingen som har reagerat på det! 4 år är ju ingenting :)

• Tealhawk

Det är ju ingen åldersskillnad alls. Bara att köra på så länge det funkar för er! :)

These are not the droids you're looking for
  • rebeckan

Oj.. han var 22* ! men ändå :)

• Minkis07

Jag har alltid tyckt att 4 års skillnad e för mycke när man e så ung, för man e i helt olika delar av livet. Mennnn, är i samma sits nu, är 17 (07) och har börjat prata med en som e 21 (03), och tycker de e helt okej. Sålänge han är snäll mot dig och behandlar dig rätt, och att han fattar å accepterar att du är yngre än han, så tycker inte jag att de är nåt problem. Hade vart en annan sak om han tror att han kan kontrollera allt bara för du e yngre eller om han beter sig som att ni är lika gamla, att ni ska skaffa barn å grejer, för jag har haft sånna killar å de e inte så kul för man känner sig sååå sjukt pressad av de. Hoppas de blir bra för er iallafall😚💞

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2012-07-15 16:28:46 följande:
    17 åring tillsammans med en 21 åring?

Jag har nyss börjat träffa en kille som är 21 år han är jättesnäll och en bra kille, tycker inte att man ska dejta en 21 åring om man är 17 år.
    men det är ju ändå bara 4 år emellan och jag är ganska mogen av mig, jag har vänner som är äldre än mig.
    tycker ni det är okej?

Undrar hur det har gått och om ts ff är tsm med killen - hoppas att det blivit bra!
  • Anonym (Erfaren_man)
    Jenny123 skrev 2012-07-15 16:32:47 följande:

Jag var 15 år när jag träffade min man han var 21 år och visst fick vi kommentarer om åldersskildnaden men älskar man varandra så... Nu har vi varit ihop 12 år gifta i 5 år har en son på två år och en liten som kommer i december:) nu märks inte åldersskildnaden alls. Jag säger kör på:))) och lycka till:)

Du är inte rädd att han fortfarande går runt och spanar på små 15-åriga flickebarn? Det han gjorde som 21-åring var faktiskt inte alls okej. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-10-28 12:26:06 följande:

Du är inte rädd att han fortfarande går runt och spanar på små 15-åriga flickebarn? Det han gjorde som 21-åring var faktiskt inte alls okej. 

Nu kommer du nog inte att få svar från personen som skrev det du citerar, drygt 12 år senare ... men jag kan ju svara 😊 Och mitt svar är att jag tror att du som erfaren man har glömt hur du själv var som 21-åring. En 21-årig ung man är inte ett gubbslem med sjuka tendenser för att han är intresserad av en 15-åring... (Och en 15-årig tjej är oftast inte heller ett litet flickebarn; hon bedöms enligt lagen vara vuxen nog för att vara sexuellt aktiv osv). Om däremot du - som jag gissar är minst medelålders m tanke på ditt nick - hade spanat in 15-åriga tjejer hade det ju varit en annan sak.
Svar på tråden 17 åring tillsammans med en 21 åring?