• Arwen77

Någon som fått besvär efter att ha spruckit under förlossningen?

Jag sprack en del under förlossningen och har nu blivit erbjuden plastikoperation pga besvär, någon som har liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Någon som fått besvär efter att ha spruckit under förlossningen?
  • memba

Tacka ja till det! Jag har blivit sydd under mina förlossningar och man är ju verkligen inte som sig bör där nere, jag hade tackat ja till det om jag blivit erbjuden!

• Norrtjejjen

jah  blev sydd på 3 ställen..och lättare framfall i slidväggarna..jösses vad man önskar att man blev ungefär som förut. Jag har bara problem med att det är nå flik som nte vill läka och håller på att bränna bort de me nån savla. det kallades nånting som jag inte kommer ihåg men ibland blöder det och ömmar. sen 7 månadertillbaka. Skulle fixa det tidigare men dum som man är går energin till annat ;)

Kanske inte världens största besväg, värre är det med knipet =S 

• Arwen77

ok, ja jag har fått tid för operation i höst, min son är nu 7 månader. Fick s k granulationsvävnad efter jag blivit sydd. Min gyn tog bort det, blev lite bättre efter det. Men det smärtar vid samlag och man känner sig ju ledsen över det, vill ju bli som förut liksom....

• Norrtjejjen
    Arwen77 skrev 2012-07-20 10:28:13 följande:
    ok, ja jag har fått tid för operation i höst, min son är nu 7 månader. Fick s k granulationsvävnad efter jag blivit sydd. Min gyn tog bort det, blev lite bättre efter det. Men det smärtar vid samlag och man känner sig ju ledsen över det, vill ju bli som förut liksom....

det var nog de, som det hette..
  • Vaaad

Hej!

Detta var intressant att läsa då jag själv har ont efter en förlossning.
    Sprack du mycket och fick sy mycket? Går det se att nåt är fel om man säger så? Vill du berätta mer? :)
    Jag själv fick till svar från gyn att det inte går att göra något alls åt mitt problem.   

• Arwen77
    Vaaad skrev 2012-08-02 21:21:35 följande:
    Hej!

Detta var intressant att läsa då jag själv har ont efter en förlossning.
    Sprack du mycket och fick sy mycket? Går det se att nåt är fel om man säger så? Vill du berätta mer? :)
    Jag själv fick till svar från gyn att det inte går att göra något alls åt mitt problem.   
    va? va konstigt! vilket landsting är det? jag får ju inte veta exakt hur mycket jag sprack, men det var inte så farligt utanpå, alltså synligt, utan mest inuti i "botten" liksom. Sen läkte det fel, dvs sårytorna läkte snett och det är ärrvävnaden som gör ont. Gynekologen ska skära bort ärrvävnaden och göra en ny såryta som får läka "rätt". Så har han förklarat för mig Jag är suuupernervös inför operationen!!! hoppas hoppas det ska bli bra!
Svar på tråden Någon som fått besvär efter att ha spruckit under förlossningen?