• ThereseK

Behöver gå ner 5 kg, fort..men vill inte va utan ätbart..

Har lagt på mig typ 5 kg bara godisätar och fika kilon som jag nu måste bli av med.. Känner hur kroppen inte mår bra och kläderna passar inte. Ju mer jag tänker att jag lär ner i vikt, desto mer går jag upp känns det som. Vet att Mona "fjutt" kilon verkar banala jämfört med någon annan men nu behöver jag råd.. Bara jag går ner så håller jag vikten men det är ju att komma dit. Vet att ett halvt kilo i veckan e sunt, men det struntar jag i. Måste få bort kilona nu, så hur får jag det fortast? Kan dock inte leva helt på soppor men kan byta ut något mål med dem. Tänker typ bara frukt o grönsaker ex. i två dagar och sen öka på med lite mindre måltider. Eller typ försöka rena kroppen i någon dag från allt skit man stoppar i sig..

• Svar på tråden Behöver gå ner 5 kg, fort..men vill inte va utan ätbart..
  • Border

Jag rekommenderar dig följande:
    En rask promenad på minst 30 - 45 minuter varje morgon FÖRE frukost.
    Till frukost äter du sen 200 ml osockrad fullkornsvälling för vuxna alt. havregrynsgröt med laktosfri standradmjölk
    Undvik snabba kolhydrater, alltså bröd pasta och ris   

• MizzTez

Jag har bara lagt om min kost, äter mindre portioner och promenerar ca 5.-8 km varje kväll. Så jag har tappat 7 kg, 14 cm runt magen och 11 runt rumpan, men det har tagit ett tag för mig, ingen stress för det här ska hålla länge. Måste lägga om hjärnan först och främst.

• Border
    MizzTez skrev 2012-07-14 21:57:14 följande:
    Jag har bara lagt om min kost, äter mindre portioner och promenerar ca 5.-8 km varje kväll. Så jag har tappat 7 kg, 14 cm runt magen och 11 runt rumpan, men det har tagit ett tag för mig, ingen stress för det här ska hålla länge. Måste lägga om hjärnan först och främst.

Vad du är duktig, sötnos! Hur lång tid gar det tagit för dig? //PussKyss
  • Kiiwii

Om du äter grönsaker + protein och skippar kolhydrater så går du snabbt ner i vikt. Tänk på att gå ner typ 2 kilo extra än du tänkt då man förlorar mycket vätska då man skippar kolhydraterna, den vätskan kommer ju tillbaka igen när man börjar käka som vanligt igen.

Sen är ju den raska morgonprommisen innan frukost super när man vill gå ner i vikt! Gå minst 45-60 minuter! Powerwalk!

Jag gick ner 10 kilo på en månad av att enbart skippa kolhydrater + lite extra löpträning utöver min vanliga träning.

• MizzTez
    Border skrev 2012-07-14 21:58:17 följande:
    Vad du är duktig, sötnos! Hur lång tid gar det tagit för dig? //PussKyss
    Hehe! Tack så mycket! Gullig du är!
    Har tagit 9 veckor ungefär, men jag stressar inte.. För första gången så känns det riktigt bra och det bästa är ju att jag ändrat huvudet helt så jag köper bara små förpackningar av allt som kanske inte är jätte bra att äta och äter små portioner. Grymt skönt..
  • ThereseK

Ska absolut läsa om dukan dieten, läste om några andra dieter o såg faktiskt den dyka upp men läste inte om den då, så ska göra det nu :) morgonpromenad har jag ingen möjlighet till då jag oftast är ensam me barna då.men har en trapp/tramp maskin jag tänkte man kan ställa sig på en 20 minuter varje morgon o kväll. Gjorde det ett tag men kommit av mig.. Tänker sparka igång mig själv imorgon bitti!

• ThereseK

Hmm, gillar dukan dieten, då får jag ändå äta.. Men, jag älskar ju frukt.. Försöker lägga av med godis, då jag tror, lr är mer eller minde övertygad om att jag fastnat i sockerträsket, o då petar jag i mig massa frukt istället.. Visserligen är det väl bra om hag bryter detta me socker/fruktsocker helt men tror det blir svårt.. Förstör man det hela om man skulle följa dukan dieten och ändå äter någon frukt? Visserligen borde jag kanske kunna stå ut också, får ju äta sen..

• ThereseK

Kommer köra på soppdieten har jag bestämt. Bort med alla kilo fort (förhoppningsvis) o kanske lyckas hålla mig från sötsakerna då.. Älskar frukt för mycket för att kunna vara utan ju. Bara jag blir av med kilona så vet jag ju hur jag ska äta o motionera. Enda jag tänker på är att man alltså kommer lukta illa.. Bläh, men det får gå ändå :)

• ThereseK

Lr om jag hittar på en egen diet, typ fiberhavregrynsgröt/havregrynsgröt, ägg, frukt och grönsaker..borde ju också kunna funka? Då håller man sig mätt, men det är nåt man får äta och nån dag kan man äta nå fisk tex? Blir ju typ samma effekt som vid naturdietsoppa ex..

• ThereseK

å jag som e desperat å velar nu.. Tog fram alla mina påsar med pulversoppor.. Jag tar dem istället och går ner med. Men, då undrar jag..De är från xtravaganza, cog man får bara dricka 3 soppor /dag, vilket innebär att Det kommer jag ej fixa. Men får man äta frukt och sånt under tiden när man äter dem? Eller förstör man det hela då?

• Stina31

Om du vill få in träning också så remmenderar jag fitnessfighten. Ger bra resultat för många. Kräver en del tålamod och är kämpigt men är värt det då det bara håller på i 30 dagar. Googla fitnessfighten om du vill läsa om det.

• ThereseK

Nu har jag gjort soppan, den är ju jättegod :) eller som dottern sa, ljuvlig hihi vi får väl se hur ljuvlig jag tycker den är om några dagar..

• Lilith Dark

Tänk på att om du kör på en diet som gör att kroppen enbart får i sig det den behöver för att fungera, men inte ett milligram mer så kommer du att gå upp så fort du börjar att äta igen. Det är så folk blir jojobantare.

Det som håller bäst i längden är att äta bra mat, med en bra balans mellan protein, fett och kolhydrater, att äta rätt sort av allt för det finns både bra och dåliga kalorier.

Motion är bra, men inte den stora anledningen till att man går ner i vikt. Maten är den största delen, träning formar mer kroppen, även om den så klart också hjälper en att gå ner i vikt eftersom man förbränner kalorier.

Ett tips för att ha koll på vad man äter, gå ner i vikt och sen hålla vikten är ShapeUp, finns både som app och på nätet.

Det är kaloriunderskott du går ner av. Gör du av med fler kalorier än du får i dig går du ner i vikt, tvärt om så går du upp och gör du av med ungefär lika mycket som du får i dig så håller du vikten. 

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • ThereseK

Jag vet..alltså jag vet allt det där och jag vet hur man äter men nu känns det som jag lär få någon typ kickstart för att sen kunna hålla vikten. Jag äter såhär någon dag och sen plockar jag in det jag ska äta. Ordentlig frukost, lunch o middag, samt mellanmål. Bara det att den sista tiden har jag liksom bara släppt allt o käkat allt som e gott, får igen d nu.. Å som sagt, e desperat nu.. Måste få bort kilona..

• Teresa 920

Vissa människor behöver inte göra speciellt mycket för att gå ner i vikt, dem kan helt börja äta nyttigare och bokstavligt talat rasa i vikt. Medan andra måste kämpa för att tappa ett litet kilo, jag var tyvärr den personen som behövde kämpa.

Om det är någon som har prövat på många produkter, metoder, och övningar för att tappa vikt är det jag. Mycket av det som finns på marknaden är rent skräp medan det finns produkter som verkligen fungerar och är tusen gånger billigare att investera i än ett träningskort.

Dem två bästa produkterna jag har prövat hittills är nuvoryn & pure cleanse. Dessa två hjälpmedel innehåller inga kemiska ämnen eller dylikt, utan bara naturliga produkter som verkligen hjälper en att rasa i vikt. Kombinerar man dem så får man i överhuvudtaget en renare kropp plus går ner i vikt. Det är som sagt individuellt om det fungerar på en eller inte. Men jag rasade i vikt...

En kassörska på en hälsobutik tipsade om produkterna för en månad sedan, hon rekommenderade mig att läsa om dem på http://halsonyheterna.info/ vilket jag gjorde och vart fast direkt!

Du kan också pröva GI-metoden men den är relativt långsam men jag har haft bra resultat med den med! Alternativt börja träna som en galning och äta rätt! Det är ju den klassiska metoden.

• mannekarlsson

Teresa, håller med dig om GI-metoden, funkar jättebra för mig också.

Vad gäller Nuvoryn och PureCleanse så har jag inte testat, men enligt viktvägvisaren verkar det i alla fall fungera i teorin...: Nuvoryn

Svar på tråden Behöver gå ner 5 kg, fort..men vill inte va utan ätbart..