Kronofogden jobbar inte med sådant. Tingsrätten kan däremot kräva in ett pass om det finns en dom på det.
Kronofogden har RIGORÖSA relger kring hur man sänder ut dokument och handlingar därifrån..
Kuvertet är ALLTID märkt med loggan, brevpappret är alltid märkt med loggan, det finns alltid ett datum och referensnummer/aktnummer, det finns alltid en handläggare och telefonnummer till denne.
Du ska lämna brevet till polisen och göra en polisanmälan för detta är urkundsförfalskning på hög nivå, så klart kan du ringa kronofogden för att fråga, men jag är hundra procent säker då jag suttit i en situation där mitt barns pappa inte ville skaffa pass till barnet för han ville inte att jag skulle ta med sonen på den "första utlandsresan", jag fick gå via min advokat som gick till hans advokat och hotade med en stämning i tingsrätten och DÅ gick han med på att skaffa ett pass- men då hade det redan gått så lång tid att resan inte var aktuell.
Kronofogden kan syssla med annat än bara kräva in pengar, tex handräckning av saker och vräkningar. Men det krävs en dom, ett aktnummer och en handläggare och officiella dokument.