• zeppelinmamma

Mer och mer nervös

Jag går in i vecka 37 idag och blir bara mer och mer nervös. Jag är inte rädd för att föda, väntar mitt tredje barn nu och det har gått fort men bra de andra gångerna. Men nu är det en ny pappa och alla säger att det kan bli annorlunda då. Jag är rädd att barnet ska vara stort, ett ultraljud visade 11% större än genomsnittet för två veckor sedan. Jag är rädd att något ska hända i magen under de sista veckorna, känner två kvinnor vars barn dött i magen i v 39. Jag har haft lite högt blodtryck men blodproverna ser bra ut och inga alarmerande höga halter av äggvita i urinen, får komma och testa varje vecka ändå. Försöker hålla mig lugn men blir som sagt mer nervös för varje dag som går. Vill bara att bebisen skal komma ut nu!

• Svar på tråden Mer och mer nervös
  • 3 barns mamma84
    zeppelinmamma skrev 2012-07-13 14:47:00 följande:
    Jag går in i vecka 37 idag och blir bara mer och mer nervös. Jag är inte rädd för att föda, väntar mitt tredje barn nu och det har gått fort men bra de andra gångerna. Men nu är det en ny pappa och alla säger att det kan bli annorlunda då. Jag är rädd att barnet ska vara stort, ett ultraljud visade 11% större än genomsnittet för två veckor sedan. Jag är rädd att något ska hända i magen under de sista veckorna, känner två kvinnor vars barn dött i magen i v 39. Jag har haft lite högt blodtryck men blodproverna ser bra ut och inga alarmerande höga halter av äggvita i urinen, får komma och testa varje vecka ändå. Försöker hålla mig lugn men blir som sagt mer nervös för varje dag som går. Vill bara att bebisen skal komma ut nu!
    Prata med en bra bm om din oro .
    Sen är 11%är inte mkt alls så det låter inte att bebisen blir över 4000g 4000g är helt normalt och är inte stort.
    Sen spelar det ingen roll om det är en annan pappa.
    Prata med en bm nu bara snat har du och mannen en ny bebbe tillsammans    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • BBB

Har babyn kommit? Hur har det gått/ går det?

• zeppelinmamma

Hej, den 24 juli kom mors lilla Olle hemma på hallgolvet. Förlossningen tog ca 40 min och allt gick bra.

• 3 barns mamma84
    zeppelinmamma skrev 2012-08-20 14:06:18 följande:
    Hej, den 24 juli kom mors lilla Olle hemma på hallgolvet. Förlossningen tog ca 40 min och allt gick bra.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • chobokid

Jag vet inte om du tittar in här mer men jag undrar hur det rent praktiskt går till när man föder på vägen till sjukhuset eller hemma, t ex i hallen. Jag förstår att den som föder har inte så mycket att göra åt men mannen, får han vägledning via telefon eller hur går det till? Jag ska också få mitt tredje barn när som helst och känner mig lite orolig för att inte hinna till sjukhuset....

• zeppelinmamma

Min sambo stod med förlossning i luren och personalen där hade kontakt med ambulanspersonalen. Själva födandet skötte jag själv, ska inte säga att det var lätt men kroppen vet liksom hur man gör. Det gjorde ju självklart skitont men det var bara att följa kroppen. Det går inte att hålla emot när det trycker på, när jag kände huvet trycka på stod jag upprätt på knä och tog emot barnet. Sedan la jag mig ner med honom på bröstet, då fick pappan instruktioner av förlossningspersonalen om att ta fram en handduk och gnugga bebisen över ryggen och kolla andningen. Sen kom ambulanskillarna och klippte navelsträngen och så åkte vi iväg med den avklippta strängen hängandes ut mellan benen : )

Svar på tråden Mer och mer nervös