• kraffs

Om att ställa sig i kö...

Jag och min man är gifta sedan ett år. Kan JAG ställa oss i kö till adoption nu? Han vill inte diskutera adoption än, men jag kan känna att det är lika bra att ställa sig i kö nu eftersom tiden tickar.... Jag undrar alltså om jag kan anmäla oss båda nu och att han och jag kan prata mer om det hela när han är mer mogen för det, och då har vi redan hunnit stå en stund i kö.

• Svar på tråden Om att ställa sig i kö...
  • vem vet

Det du definitivt kan göra är att ställa dig själv i kö. Om/när han bestämmer sig för adoption så kan ni använda din köplats tillsammans, det går alldeles utmärkt. Gör du så så slipper du att anmäla honom mot hans vilja! Ring eller maila dock den organisation som du är intresserad av att köa i och kontrollera så att det jag skriver gäller hos dem, men jag är i princip säker på att det gäller för alla organisationerna.

• Zabka

Om du tänker ställa er i kö utan att berätta för honom, så tänk på att organisationerna skickar ut medlemstidningar och informationsbrev med jämna mellanrum. Så du borde prata med honom om det innan.

Svar på tråden Om att ställa sig i kö...