• Anonym (piller mot barnlöshet?)

är jag steril? piller för att få barn?

Jag har försökt få barn nu i ca 2 år och det händer ingenting. jag har inte regelbunden mens, kan det vara en orsak eller är det farligt? Har aldrig varit hos en gynekolog och jag vill helst inte gå dit heller. kan den oregelbunda mensen ha något med detta att göra?

Någon som vet knep för att lättare bli gravid?

Min kompis o hennes sambo nämnde att dom försökt få barn i 6 år, inget hände. sedan fick hon ett piller utav sin gynekolog och de tog sig på första försöket.. Hon hade inte heller regelbunden mens.. Kan de vara något fel? någon som vet va detta va?

Är jag steril?

Orolig tjej

• Svar på tråden är jag steril? piller för att få barn?
  • Ema86

tyvärr lär jag nog säga att du ska bege dig till gyn o fråga dom om råd. lycka till

• Kattdamen

Har du tillgång till spermier?

En kopp te, tack.
  • Anonym (piller mot barnlöshet?)
    Kattdamen skrev 2012-07-12 18:13:08 följande:
    Har du tillgång till spermier?

Det är ju klart, annars blir de ju rätt svårt!
  • Anonym

oregelbunden mens kan ju vara pco, då får man en tablett som ger äl . Den skriver gyn ut till dig efter undersökning

• Kasperina

Det är troligt att din oregelbundna mens är orsaken till att du inte blivit gravid än, men enda sättet att ta reda på det är att besöka en gynekolog.
    Det finns inga magiska piller, däremot finns mediciner som kan hjälpa mot vissa problem. Olika problem, olika mediciner.

• Anonym (S)
    Anonym (piller mot barnlöshet?) skrev 2012-07-12 20:51:14 följande:
    Det är ju klart, annars blir de ju rätt svårt!
    Jag tycker faktiskt det är en relevant fråga. Det är ungefär lika vanligt att "felet" liggerpå den manliga sidan som på den kvinnliga.. det är därför man utreder både mannen och kvinnan innan man skriver ut pergotime.

I vårt fall hade vi både dåliga spermier och dålig ägglossning.
Svar på tråden är jag steril? piller för att få barn?