• Anonym

Vattna blommor gratis?

Jag har just nu semester och min arbetsplats är stängd under 4 veckor. Jag bor närmast ca 4 km från arbetet, och förväntas därför vara den som åker dit en gång per vecka och vattnar blommor, kollar så allt är okej. Jag har inga ärendeen i närheten av jobbet, som gör att jag kan ta det när jag ändå är där. Jag har sagt att jag gör det om jag får en timmas komp per tillfälle. Nu är det jordens ståhej runt detta, alla förväntar sig att jag gör det gratis. Tänker jag helt fel?

• Svar på tråden Vattna blommor gratis?
  • Bubbles

Klart du inte ska göra det gratis. Fråga om någon annan vill göra det gratis, då får ju de göra det istället =)

• Anonym

Nån kan väl ta med sig blommorna hem under semestern? Annars säg att du inte kommer att vara hemma alls under semestern...

• SpanskaFlugan

Självklart ska du inte göra det gratis! Det är ju helt befängt! Har man semester har man semester och jobbet kan inte kräva att man gör något jobbrelaterat överhuvudtaget. För att vara schysst skulle jag nog också åka dit och kolla att allt var ok men jag förväntar mig ersättning för det!

• Gladskit

Klart du ska ha betalt!
    Att du erbjudit dig att göra det mot 1h komp är väl en jättebra lösning?
    Annars kan väl nån av de andra som knorrar ta på sig att göra det?

• Lufsan

Klart du inte ska göra det! Städare eller någon som bryr sig kan ju ta med sig blommorna hem. 

En dag i sänder.
  • Anonym

Ingen vill ta hand om det, jag förväntas göra det och alla vet att jag ska vara hemma mer eller mindre hela semestern. Det rör sig om ca 15 mindre växter och 7 st stora växter så man skulle få ha en lastbil för att forsla hem dem.

• KaSaM

Nej, du har ingen skyldighet att ta hand om det under din semester, bryter du semestern för att gå in och göra arbetsrelaterade sysslor brukar detta regleras enligt avtal med ersättning.

• Anonym

Alla är så rädda för att någon ska få komptid för det går i princip aldrig att få ut den.

• Bubbles
    Anonym skrev 2012-07-12 14:39:01 följande:
    Ingen vill ta hand om det, jag förväntas göra det och alla vet att jag ska vara hemma mer eller mindre hela semestern. Det rör sig om ca 15 mindre växter och 7 st stora växter så man skulle få ha en lastbil för att forsla hem dem.
    Säger det igen, klart att du ska ha någon form av kompensation för det. Du har ju semester. Ingen annan vill ju åka dit på sin semester antar jag utan kompensation?
  • Frontline

Vattna blommor gratis det gör man till syskon eller föräldrar eller kanske närmaste grannen men man brukar ändå få nån flaska vin eller sprit som tack för hjälpen.
    Vattna gratis på jobbet det skulle inte finnas i min värld att jag gör det på semestern, jag försöker till och med undvika att se stället och skulle jag åka förbi kollar jag åt ett annat håll

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Vattna blommor gratis?